Zysk netto OT Logistics spadł r/r do 2,45 mln zł w I kw. 2016 r.

ISBNews
opublikowano: 13-05-2016, 11:25

OT Logistics odnotowało 2,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2016 r. wobec 5,89 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Skonsolidowany zysk netto (ogółem) sięgnął 2,98 mln zł wobec 6,09 mln zł rok temu. Po oczyszczeniu wyniku ze zdarzeń jednorazowych, znormalizowany zysk netto wyniósł 3,3 mln zł wobec 3,7 mln zł rok wcześniej, podano w komunikacie poświęconym wynikom.

"Wśród zdarzeń jednorazowych w I kwartale, które obniżyły wynik są m. in. koszty reorganizacji Grupy, zwiększone inwestycje, a także wyższe koszty obsługi zadłużenia. Pozytywny wpływ na wynik miało przeszacowanie wartości nieruchomości inwestycyjnych. Wynik EBITDA w I kwartale 2016 r. sięgnął 17,3 mln zł wobec 17,6 mln zł po pierwszych trzech miesiącach roku ubiegłego. Jednocześnie rentowność EBITDA wzrosła do 9,8% wobec 9,5% rok wcześniej" - czytamy w komunikacie.

Zysk operacyjny wyniósł 8,49 mln zł wobec 9,73 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 176,33 mln zł w I kw. 2016 r. wobec 186,05 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2016 r. wyniósł 1,82 mln zł wobec 8,21 mln zł zysku rok wcześniej.

"Na wyniki finansowe grupy kapitałowej OT Logistics w pierwszym kwartale w części wpłynęła utrzymująca się niekorzystna koniunktura na rynku węgla (zwłaszcza w imporcie) i stali. Wyższy udział spedycji w przychodach wpłynął na niższą procentową marżę. Zważywszy na sytuację rynkową, szczególnie cieszy wzrost wolumenu przeładunków w naszym porcie w Gdyni o 1/5 wobec I kw. 2015 r." - skomentoał prezes Zbigniew Nowik, cytowany w komunikacie.

I kwartał roku tradycyjnie był nieco słabszy, ale Grupa liczy, że działania optymalizacyjne i realizacja nowej strategii rozwoju przyczynią się do poprawy wyników w kolejnych kwartałach, dodał.

"Na początku maja podpisaliśmy warunkową umowę przejęcia spółki Sealand Logistics, planujemy wzmocnić nasze kompetencje i zwiększyć skalę działalności w segmencie spedycji kontenerowej. Przyglądamy się podmiotom z branży logistycznej i rozważamy potencjalne akwizycje, które wzmocnią naszą pozycję rynkową" - wskazał także Nowik.

Mimo niekorzystnego otoczenia rynkowego, poziom przeładunku towarów w OT Port Gdynia wyniósł w I kw. br. 840 tys. ton, co stanowi poprawę o 21% r/r porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku, podała także spółka. W gdyńskim porcie wzrosła obsługa m.in. towarów agro (śruta sojowa i zboża) o 34 tys. ton do 344 tys. ton. Nastąpił również wzrost przeładunku koksu o 65 tys. ton do 141 tys. ton. Spadek przeładunków o 5% zanotował OT Port Świnoujście, w większym stopniu zależny od przeładunku takich towarów jak węgiel czy rudy metali. Jednak dzięki korzystnemu miksowi przychodów uzyskał wyższe marże w kwartale i wysoki łączny wynik na działalności, podkreśliła firma.

Największy udział w strukturze przychodów Grupy w I kw. miały usługi spedycyjne: 57%, przewozy i inne usługi transportowe: 28% oraz usługi portowe (przeładunki i składowanie towarów): 11%. Pozostałe usługi świadczone przez spółki z Grupy generują ok. 3% przychodów OT Logistics.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2015 r. miała 752,28 mln zł skonsolidowanych przychodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane