Zysk Unilevera spadł o 45 proc.

RAV, BLOOMBERG
opublikowano: 08-05-2009, 00:00

Drugi pod względem wielkości producent dóbr konsumpcyjnych na świecie zanotował 45-procentowy spadek kwartalnego zysku. To skutek zaciskania pasa przez klientów w zachodniej Europie, którzy wybierali tańsze odpowiedniki zup Knorra oraz mydeł Dove.

Na czysto Unilever zarobił 731 mln EUR, wobec 1,3 mld EUR rok wcześniej. Wynik okazał się gorszy od prognoz analityków, którzy spodziewali się 789 mln EUR. Sprzedaż skurczyła się o 0,7 proc., do 9,5 mld EUR.

Z powodu globalnej recesji spadek przychodów ze sprzedaży nie ominął również Nestle oraz Groupe Danone, największych rywali Unilevera.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV, BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu