Zyski chińskich spółek przemysłowych spadły najmocniej od 2011 r.

opublikowano: 27-03-2019, 06:41

W pierwszych dwóch miesiącach 2019 r. chińskie firmy przemysłowe odnotowały największy spadek zysków od końca 2011 r. To skutek rosnącej presji ze strony spowolnienia popytu w kraju i za granicą, które odbijają się na prowadzonej działalności, informuje Reuters.

Gwałtowny spadek zysków sugeruje dalsze kłopoty dla drugiej co do wielkości gospodarki świata, która w ubiegłym roku rozwijała się w najwolniejszym tempie od prawie trzech dekad. 

Chiny, flaga
Fot. Yegor Aleyev/TASS/Forum

Zyski wygenerowane przez chińskie firmy przemysłowe w okresie styczeń-luty 2019 r. spadły aż o 14,0 proc. w ujęciu rocznym do poziomu 708,01 mld juanów (105,5 mld USD), wynika z zaprezentowanych w środę danych przez Narodowe Biuro Statystyki (NBS). To największy spadek, odkąd agencja Reuters rozpoczął prowadzenie rejestrów w październiku 2011 r.

Odczyt dotyczy połączonych danych za styczeń i luty w celu złagodzić zakłócenia spowodowanego tygodniowym chińskim Nowym Rokiem Księżycowym.

Spadek spowodowany był głównie spadkiem cen w kluczowych sektorach przemysłu, takich jak przemysł samochodowy, przetwórstwo ropy naftowej, przemysł stalowy i chemiczny

Zyski w sektorze motoryzacyjnym zmniejszyły się o 37,1 mld juanów w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy w przemyśle przetwórstwa ropy naftowej spadły o 31,7 mld juanów..

Wojna handlowa ze Stanami Zjednoczonymi zaszkodziła działalności fabryk, zyskom przedsiębiorstw, nastrojom biznesowym i ogólnej konsumpcji co jest poważnym ciosem dla perspektyw gospodarczych. 

Rząd obniżył już cel wzrostu gospodarczego w tym roku do 6,0-6,5 proc., z 6,6 proc. jakie odnotowano w 2018 r.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane