Zyski Coca-Coli wzrosły o 16 proc. dzięki napojom dietetycznym

23-07-2004, 08:16

Coca-Cola, największy na świecie producent napojów, zanotował w minionym kwartale wzrost zysków o 16 proc. Koncern sprzedający napoje w ponad 200 krajach zawdzięcza poprawę wyniku wysokiej popularności napojów dietetycznych i rosnącej sprzedaży na rynku azjatyckim, na czele z Chinami. Zysk netto w drugim kwartale wzrósł do 1,58 mld dolarów, czyli 65 centów na akcję. Analitycy prognozowali 63 centy na akcję.

Sprzedaż spółki z Atlanty poprawiła się o 4,7 proc., do 5,97 mld dolarów. Globalna sprzedaż napojów zwiększyła się w minionym kwartale o 1 proc. W tym czasie główny rywal Coca-Coli - koncern PepsiCo poprawił swoją sprzedaż o 10 proc.

Obrót Coca-Coli w Ameryce Północnej poprawił się o 2 proc., jednak sprzedaż Diet Coke wzrosła aż o 7 proc. Największy wzrost odnotowano w Chinach, gdzie sprzedaż poprawiła się o 37 proc.

Roczna sprzedaż Coca-Coli poprawiła się o 2,3 proc., podczas gdy PepsiCo3,8 proc. Firmy mocno konkurują w nowym segmencie napojów wysoko energetycznych i niegazowanych, gdzie PepsiCo oferuje Gatorade i Tropicanę, a Coca-Cola Powerade i Minute Maid.

W minionym tygodniu koncern PepsiCo informował o wzroście zysku o 12 proc. do 1,06 mld dolarów.

PK

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Zyski Coca-Coli wzrosły o 16 proc. dzięki napojom dietetycznym