Żywność dla kraju i świata

Puls Biznesu, partner dodatku: PTAK WARSAW EXPO
17-05-2018, 22:00

Uczestnicy rynku rolno-spożywczego doczekali się profesjonalnej platformy spotkań producentów z ich potencjalnymi partnerami. Taką właśnie funkcję pełnią Międzynarodowe Targi Żywności Warsaw Food Expo

Warsaw Food Expo 2018, które od 24 do 26 maja 2018 r. będą się odbywały w Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo, to kolejna edycja imprezy, służącej nawiązywaniu kontaktów między wytwórcami i odbiorcami żywności — sieciami handlowymi, dystrybutorami oraz grupami zakupowymi Horeca z Polski i zagranicy. Docelowo — zgodnie z założeniami organizatorów — impreza ma się stać jedną z największych w Europie Środkowej i Wschodniej platformą spotkań biznesowych o zasięgu międzynarodowym, skierowaną do przedsiębiorstw branży spożywczej. Szybkiemu osiągnięciu tej pozycji sprzyja m.in. rozbudowana infrastruktura Ptak Warsaw Expo. Do dyspozycji wystawców i ich potencjalnych klientów jest aż 143 tys. mkw. w halach wystawienniczych oraz 500 tys. mkw. powierzchni zewnętrznej. Do odwiedzenia imprezy zachęca także lokalizacja terenów targowych, zaledwie 10 minut jazdy od międzynarodowego lotniska na Okęciu i 15 minut od centrum Warszawy. Na gości, którzy przyjadą własnym autem, czeka 15 tys. miejsc parkingowych, zaś pozostali mogą dotrzeć na targi bezpłatną liną autobusową kursującą z centrum stolicy.

Zobacz więcej

LICZY SIĘ POKAZ: Targi to nie tylko kontakty B2B. Z myślą o odwiedzających je ludziach biznesu, ale przede wszystkim osobach prywatnych, organizatorzy przygotowali wiele pokazów i degustacji. Fot. ARC

Promocja…

Niezwykle ważną funkcją Warsaw Food Expo jest także promowanie krajowej produkcji spożywczej i prezentowanie jej potencjału gościom z kraju i z zagranicy. To tym ważniejsze, że globalne sieci handlowe coraz chętniej zapełniają swoje półki „premium” produktami regionalnymi i tradycyjnymi. W odpowiedzi na tę tendencję Ptak Warsaw Expo, podczas kolejnych edycji targów, promuje produkty z większości regionów Polski. W tym celu, w specjalnie wydzielonej strefie B2B, organizuje spotkania producentów z przedstawicielamidziałów zakupowych sieci handlowych. Promowaniu wytwórców żywności z poszczególnych regionów służą także organizowane podczas targów debaty, w których biorą udział osoby podejmujące decyzje zakupowe w sieciach handlowych oraz reprezentanci urzędów marszałkowskich, wspomagających promocję lokalnych producentów. Targi to także liczne imprezy towarzyszące — seminaria, konferencje i pokazy, a także degustacje i testy konsumenckie oraz konkursy. Profesjonalistów z branży zainteresują przede wszystkim debaty związane ze zmianami w przepisach dotyczących sektora produkcji i przetwórstwa. Z myślą o produktach wchodzących na rynek, organizatorzy targów wprowadzili do programu profesjonalne testy konsumenckie. W sobotę 26 maja, wspólnie z firmą SANTE i przy współpracy z uznanymi w kraju i na świecie mistrzami sztuki kulinarnej, organizatorzy zapraszają mamy z dziećmi na wspólne gotowanie i Mistrzostwa Polski w Grillowaniu.

…i wsparcie ekspansji

Polski sektor spożywczy cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem zagranicznych odbiorców, a nasz eksport bije kolejne rekordy. W 2017 r., według danych GUS, wartość eksportu polskiej żywności wyniosła 24,18 mld EUR. Dlatego organizatorzy Warsaw Food Expo zaplanowali działania wspierające ekspansję zagraniczną krajowych wyrobów na rynki europejskie, azjatyckie, arabskie. Zintensyfikowali też działania na rzecz szerszej promocji polskich produktów.

Krajowy Ośrodek Wspierania Rolnictwa wraz z Ptak Warsaw Expo, realizując program „Hosted Buyer”, we wspomnianej już strefie B2B organizuje spotkania polskich producentów żywności z importerami — sieciami handlowymi oraz dystrybutorami z zagranicy. Przyjadą na nie kontraktorzy z kilkunastu krajów świata, w tym m.in. z Egiptu, Kataru, ZEA, Rosji, Mołdawii, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Chin, Uzbekistanu, Francji, Indii, Czech, Słowacji. Targi Warsaw Food Expo nie są jednak imprezą dostępną wyłącznie dla krajowych wytwórców. Nie zabraknie również producentów żywności zza granicy, którzy szukają kontaktów handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej. Swój udział zapowiedzieli m.in. wytwórcy żywności z Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Ukrainy, Wietnamu, Indii, Korei Południowej i Kamerunu, dla których Polska, z uwagi na swoje położenie geopolityczne, stanowi, najlepsze miejsce do rozpoczęcia poszukiwań nowych odbiorców.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu, partner dodatku: PTAK WARSAW EXPO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Żywność dla kraju i świata