W czterdziestoczteropiętrowym wieżowcu Cosmopolitan przy Twardej Tacit Investment wybudował 236 apartamentów od 54 do 194 mkw. Właścicieli znalazła już ponad połowa mieszkań. Zgodnie z założeniami spółki reszta ma się sprzedać w ciągu dwóch lat, czyli do końca 2017 r. Eksperci KPMG szacują, że na rynku pierwotnym w Polsce sprzedaje się rocznie 160-180 apartamentów. W najbliższych latach ta liczba powinna przekroczyć 250, a ich wartość 500 mln zł.

— Rynek nieruchomości luksusowych rządzi się swoimi prawami. Trudno mówić o sezonowości czy stałych tendencjach w sprzedaży. Są klienci, którzy potrafią sfinalizować zakup w ciągu siedmiu dni od zobaczenia nieruchomości, są też tacy, który zastanawiają się i negocjują miesiącami — mówi Karolina Kaim, prezes Tacit Investement. Według raportu KPMG i Reas rynek nieruchomości luksusowych w Polsce jest jeszcze w początkowej fazie rozwoju, a w porównaniu z innymi krajami Europy Zachodniej ceny są stosunkowo niskie. To przyciąga nie tylko zamożnych Polaków, ale i Europejczyków z innych krajów, którzy Polskę odwiedzają w interesach.
— Nasi klienci to w dużej mierze Polacy, zarówno mieszkańcy Warszawy i okolic, na przykład posiadający dom pod miastem, jak i osoby z innych miast często bywające w stolicy w celach biznesowych. Są też oczywiście obcokrajowcy, którzy w Polsce prowadzą interesy i zamiast mieszkać w hotelowym pokoju, wolą mieć własny apartament — wylicza Karolina Kaim. W Cosmopolitanie oprócz apartamentów mieszczą się lokale gastronomiczne (na parterach) i biura. W maju do inwestorów trafi nowa oferta apartamentów od tego dewelopera. Inwestycja Park Lane przy ul. Podchorążych, w bezpośrednim sąsiedztwie Łazienek Królewskich, jest jednak zdecydowanie mniejsza. Znajdzie się w niej 9 mieszkań — dwa po 170 mkw., sześć po 280 mkw. i jedno 330 mkw. Wszystkie, podobnie jak w Cosmopolitanie, będą wykończone pod klucz.
— Nie do końca się zgadzam z opinią, że zamożny klient sam chce wybrać wystrój swojego mieszkania. Są ludzie, którzy nie mają czasu i ochoty na wybieranie płytek, tapet, paneli, bo robili to już nieraz. Im wystarczy, że wybiorą spośród kilku gotowych opcji, a sami dobiorą elementy dekoracyjne i wniosą do mieszkania prywatne pamiątki — przekonuje Karolina Kaim. W latach 2009-14 w Polsce wybudowano tysiąc luksusowych apartamentów. Największym rynkiem dla tego typu nieruchomości jest Warszawa, choć ostatnio rośnie też znaczenie Wrocławia i Krakowa.
— Uważam, że rynek jest gotowy na luksusowe lokale i z roku na rok będzie jeszcze bardziej dojrzały. Choć nie jestem przekonana, czy poza Warszawą jest miejsce na tak duży projekt jak Cosmpopolitan. Myślę, że jeszcze nie do końca. Być może coś w mniejszej skali mogłoby się spotkać z zainteresowaniem — ocenia Karolina Kaim.