Jak na huśtawce

Marek Druś
opublikowano: 16-09-2002, 00:00

Amerykańskie giełdy zakończyły tydzień w dość mieszanych nastrojach. Rynek bezlitośnie przecenił akcje spółek, które zapowiedziały pogorszenie rezultatów. Nastroje inwestorów pogorszył dodatkowo spadek wartości wskaźnika nastrojów konsumentów do poziomu z listopada ubiegłego roku. Równie niekorzystny efekt wywołała wiadomość o odrzuceniu przez Irak żądań przedstawionych w czwartek w ONZ przez prezydenta USA.

Zapowiedź pogorszenia wyników wywołała gwałtowną wyprzedaż akcji koncernu Honeywell, producenta automatyki przemysłowej i elektroniki stosowanej w samolotach, a także Lucent Technologies, największego amerykańskiego producenta sprzętu telekomunikacyjnego.

Po przeciwnej stronie rynku znalazły się w piątek spółki branży handlowej i producenci oprogramowania. Zdrożały m.in. akcje Wal-Mart i Home Depot, a także Microsoftu i Oracle. W przypadku pierwszych zdecydowała o tym wiadomość o trzecim z rzędu wzroście sprzedaży detalicznej. Akcje spółek softweare’owych drożały po wiadomości o lepszych niż oczekiwano wynikach Adobe Systems. Zdrożały akcje Intela. Zdecydowała o tym wiadomość o opóźnieniu przez jego największego rywala, AMD, wprowadzenia na rynek nowego mikroprocesora.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu