Medicofarma podwaja moce

AT
07-12-2011, 00:00

Producent liczy na zagranicznych klientów, głównie z Anglii, Niemiec i Skandynawii. Chętni mogą być też Azjaci.

Produkcja kontraktowa leków to świetny biznes, bo w Polsce konkurencja jest niewielka — przekonuje Cezary Kilczewski, prezes i udziałowiec Medicofarmy. Spółka rozpoczęła rozbudowę zakładu produkcyjnego zlokalizowanego w Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

— Chcemy zdublować moce produkcyjne — do 1 mld kapsułek rocznie. Zatrudnienie zwiększy się o około 30 osób. Inwestycję, szacowaną na 6 mln zł, sfinansujemy z pieniędzy własnych i kredytami — informuje Cezary Kilczewski. Spółka świadczy usługi produkcyjne głównie polskim firmom farmaceutycznym, ale ma nadzieję, że nowy, powiększony zakład przyciągnie zagranicznych kontrahentów.

— Rozmawiamy m.in. z firmami z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Skandynawii — wymienia Cezary Kliczewski. Przekonuje, że dla zagranicznych koncernów farmaceutycznych polski rynek jest coraz bardziej atrakcyjny, bo nadwiślańskie fabryki należą do najnowocześniejszych w Europie.

— A koszty nadal są znacznie niższe niż na Zachodzie. Atutem jest również lokalizacja, bo np. leki dotychczas produkowane w Indiach nie muszą przemierzać prawie dwóch kontynentów, zanim trafią do pacjentów — uważa Cezary Kilczewski.

Według Mariusza Ignatowicza, partnera z PricewaterhouseCooopers, producenci kontraktowi będą mogli liczyć na zagranicznych klientów, pod warunkiem że zaoferują niższe ceny. Co więcej, zainteresowane mogą być nie tylko europejskie firmy.

— Coraz więcej azjatyckich koncernów chce wyjść na europejskie rynki. Wolą, szczególnie na początku, zlecić produkcję firmom zewnętrznym. A Polska, ze względu na lokalizację i niższe koszty, jest dla nich atrakcyjna — uważa Mariusz Ignatowicz. Zdobywanie zleceń ułatwi Medicofarmie nowa ustawa refundacyjna, która zmusi producentów do cięcia kosztów.

— To szansa dla takich spółek jak nasza. Nie znam drugiej krajowej firmy specjalizującej się w produkcji kontraktowej leków. Producenci świadczą takie usługi przy okazji, jeśli mają wolne moce produkcyjne — uważa Cezary Kilczewski. Medicofarma zakończyła zeszły rok z 12 mln zł przychodów, przy rentowności na poziomie 15 proc. — Do tej pory rośliśmy o 20 proc. rocznie i chcemy utrzymać dynamikę — zapowiada Cezary Kilczewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Medicofarma podwaja moce