OPONEO – wizjoner
polskiego rynku
e-commerce

Pionierzy e-handlu w Polsce
OPONEO, od 2007 roku notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jest jedną z tych firm, które budowały polski e-handel. – Początki firmy sięgają 1999 roku, kiedy wraz z Ryszardem Zawieruszyńskim i Arkadiuszem Kocembą wpadliśmy na pomysł założenia biznesu w raczkującym wówczas obszarze Internetu. Wcześniej mieliśmy doświadczenia związane z dystrybucją sprzętu komputerowego oraz oprogramowania i widzieliśmy potencjał działalności w przestrzeni rozwijającego się Internetu – opowiada Dariusz Topolewski, prezes OPONEO.PL. Internet był wtedy kanałem jeszcze niezbadanym, zarówno pod względem możliwości technicznych, jak i biznesowych. Wiadomo było jednak, że to wielki potencjał, przyszłość. Na świecie w latach 90. minionego wieku działały już eBay i Amazon. Pod koniec lat 90. również polskie strony internetowe zaczęły wyrastać jak grzyby po deszczu. Swoją e-commercową działalność rozpoczął Merlin.pl, a następnie Empik.pl, a w Bydgoszczy grupa przyjaciół tworzy spółkę Citynet Media, która z czasem przekształci się w dzisiejsze OPONEO. Początkowo firma zajmuje się tworzeniem portali branżowych z serwisem opony.com.pl na czele. W listopadzie 2001 roku rusza za jego pośrednictwem sprzedaż opon i felg.

– Początkowo koncepcja zakładała tworzenie branżowych serwisów informacyjnych. Jako Citynet Media zarejestrowaliśmy kilkadziesiąt domen, w tym opony.com.pl. Ten portal rozwijał się na tyle dobrze, że w 2001 roku, po dogłębnej analizie, postanowiliśmy ruszyć ze sprzedażą opon i rozpocząć nasz pierwszy e-commercowy projekt. I to okazało się strzałem w dziesiątkę, chociaż początki nie należały do najłatwiejszych.
Dariusz Topolewski, prezes zarządu

– Początkowo koncepcja zakładała tworzenie branżowych serwisów informacyjnych. Jako Citynet Media zarejestrowaliśmy kilkadziesiąt domen, w tym opony.com.pl. Ten portal rozwijał się na tyle dobrze, że w 2001 roku, po dogłębnej analizie, postanowiliśmy ruszyć ze sprzedażą opon i rozpocząć nasz pierwszy e-commercowy projekt. I to okazało się strzałem w dziesiątkę, chociaż początki nie należały do najłatwiejszych.
Dariusz Topolewski, prezes zarządu
Klienci w 13 krajach

Dziś firma, oprócz prężnie działającego w Polsce serwisu oponeo.pl, ma również 12 zagranicznych internetowych sklepów z oponami: niemiecki, austriacki, hiszpański, francuski, belgijski, holenderski, włoski, brytyjski, irlandzki, węgierski, czeski i słowacki.
Po drodze rozwija się współpraca partnerska firmy z serwisami i warsztatami samochodowymi. Dzięki temu klienci sklepu zyskują możliwość zakupu opon przez Internet wraz z dostawą i montażem w wybranym przez siebie serwisie. Tylko w Polsce OPONEO nawiązało współpracę z ponad 1200 punktami.

Liczba sprzedanych opon

Ponad 3 miliony opon
Dynamiczny rozwój
– W ostatnich latach nasza grupa kapitałowa rozrosła się o kolejne sklepy internetowe, w tym z branży rowerowej oraz narzędzi i elektronarzędzi. Weszliśmy także na rynek metalowy, przez spółkę LAM, którą stworzyliśmy z Metalkas – sprzedajemy drabiny i regały metalowe, w Polsce, Niemczech i Austrii – informuje prezes Topolewski. Dodaje, że na tym firma nie poprzestaje. – Obecnie czekamy na zgodę UOKiK*, by móc zainwestować w spółkę z branży odzieży luksusowej. Na koniec roku 2020 należąca do Grupy spółka zależna Dadelo zadebiutowała na GPW, a w przyszłym roku mamy w planach wprowadzić na rynek główny warszawskiej giełdy spółkę Rotopino. To dojrzałe biznesowo podmioty i takie też mają być wszystkie spółki, którymi zarządzamy. W perspektywie kilku lat myślimy o przekształceniu się w holding – wyjaśnia.*Wypowiedź pochodzi z listopada 2021
IT i logistyka
– Kiedy zaczynaliśmy, robienie zakupów online nie było tak oczywiste, jak jest obecnie. Sami też musieliśmy nauczyć się prowadzenia internetowego biznesu, stworzyć oprogramowanie łączące wszystkie obszary działalności i zadbać o sprawną logistykę – wspomina Dariusz Topolewski. – W 2001 r. nie mieliśmy gotowych rozwiązań, do wszystkiego doszliśmy właściwie samodzielnie.
Spółka dba nie tylko o sprawne funkcjonowanie strony internetowej, ale i kładzie także duży nacisk na to, aby w jak najlepszy sposób zaprezentować ofertę odbiorcom. Prowadzi nieustanne inwestycje, a jedną z nich jest rozbudowa studia fotograficznego. W siedzibie firmy wykonywane są m.in. zdjęcia 360 stopni, które pozwalają klientom na dokładne przyjrzenie się oferowanym im produktom.
Opony i felgi, które trafiają do koszyków klientów wysyłane są z nowoczesnego centrum logistycznego, znajdującego się w Bydgoskim Parku Przemysłowo-Technologicznym. To aż 28 tys. m2.


Outside of business
OPONEO realizuje szereg działań wpisujących się w ideę zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. Filozofia ta widoczna jest w sposobie zarządzania zespołem pracowników, infrastrukturą biurową oraz magazynową. Jest zauważalna także na zewnątrz, co można zobaczyć w działaniach charytatywnych i sponsorskich. Spółka podejmuje też liczne aktywności na rzecz lokalnych mieszkańców, koncentrując się na wspieraniu inicjatyw sportowych oraz pasji dzieci i dorosłych. Zaangażowana jest także w motosport.
Historia marki OPONEO

O nas | Reklama | Zasady korzystania z portalu | Licencje / kontent | Zgłoś błąd