2Si wchodzi w systemy CRM

Karol Wieczorek
opublikowano: 1999-12-06 00:00

2Si wchodzi w systemy CRM

Katowicki integrator próbuje ucieczki do przodu

PIERWSI BĘDĄ PIERWSZYMI: Jerzy Szymura, prezes 2Si (na zdjęciu z prawej) przyznaje, że w chwili obecnej rynek CRM w Polsce dopiero się rodzi. Sądzi jednak, że pionierska postawa pomoże jego firmie prześcignąć konkurentów, z którymi zmaga się obecnie na dość nasyconym już rynku ERP (z lewej Krzysztof Kowal, prezes Noblestar Polska). fot. Małgorzata Pstrągowska

2SI zamierza rozszerzyć zakres usług o wdrożenia nieznanych prawie w Polsce systemów klasy CRM. Aby do tego doprowadzić, spółka stała się partnerem amerykańskiej Vantive Corporation. Na razie sama 2SI stała się królikiem doświadczalnym i wdraża — kosztem 2 mln złotych — CRM u siebie.

Firma Sieciowe Systemy Informacyjne podpisała umowę partnerską z Noblestar Polska, polskim przedstawicielem amerykańskiej firmy Vantive Corporation. Na mocy porozumienia firma 2Si poszerzyła swoją ofertę o system klasy CRM (Customer Relationship Management), produkcji Vantive, o nazwie Vantive Enterprise 8.

2Si rozpocznie współpracę z Noblestar od wdrożenia systemu Vantive u siebie.

— System klasy CRM pomoże usprawnić — nie najlepszy w tej chwili — przepływ informacji o klientach, będący efektem zdecentralizowanej struktury zarządzania. Zły przepływ informacji jest szczególnie kosztowny, jeśli chodzi o serwis. Z tego powodu wdrożenie systemu Vantive rozpoczniemy od końca, czyli od wsparcia sieci serwisowej, przechodzącej obecnie proces restrukturyzacji. Wdrażanie CRM w części wspierającej działy marketingowe i handlowe rozpoczniemy w pierwszej połowie 2000 roku — informuje Jerzy Szymura, prezes firmy 2Si.

Jak zapewniają przedstawiciele obu stron, będzie to pierwsze pełne wdrożenie systemu klasy CRM w Polsce. Do tej pory zrealizowano bowiem zaledwie kilka projektów częściowych.

Kosztujące około 2 mln zł wdrożenie systemu Vantive w 2Si ma również tę zaletę, że pracownicy firmy będą mieli okazję nauczyć się produktu sprzedawanego później klientom. A jest się czego uczyć, bo implementacja systemu klasy CRM jest bardziej skomplikowana, niż wdrożenie nawet najbardziej rozbudowanego systemu klasy ERP. Blisko 70 proc. wdrożeń CRM kończy się fiaskiem. Najczęściej niepowodzenia spowodowane są trudnościami z integracją rozwiązań CRM z innymi systemami działającymi w przedsiębiorstwach.