Po ponad roku od startu OptAd360 może pochwalić się wzrostem obrotów o 218 proc. Firma rozpoczęła działalność na początku 2016 r. Mimo braku wsparcia inwestora pierwszy milion przychodów uzyskała już po czterech miesiącach od startu.
Spółka działa na rynku sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu programmatic, pomaga wydawcom stron internetowych w monetyzacji ich serwisów, wspiera też promocję rynku i jego rozwój. Gdy Jakub Szczepankowski i Jarosław Wisłocki zakładali w Warszawie start-up OptAd360.com, obsługiwali 82 klientów, obecnie ta liczba urosła do 500 serwisów.
— Według planów pierwsze półrocze tego roku powinno zamknąć się przychodami w wysokości około 6,5 mln zł, powiększeniem zespołu do 28 osób i obsługą ponad 600 serwisów — prognozuje Jakub Szczepankowski. Wspomina, że gdy pojawił się programmatic, obaj panowie uznali to za szansę dla siebie i stwierdzili, że usługa ma potencjał globalny. Wcześniej założyciele OptAd360, a zarazem członkowie zarządu start-upu, byli związani z Money.pl i WP.pl.
— Porzuciliśmy bezpieczny etat przekonani, że możemy zbudować wielką firmę o globalnym zasięgu — wspomina Jakub Szczepankowski. Rozwój firmy wiąże się właśnie z gwałtownym wzrostem zainteresowania modelem programmatic.
W Europie w 2017 r. w segmencie display wydatki na promocyjne przekazy w tym modelu wyniosą 58 proc. budżetów reklamowych (w stosunku do 2016 r. wzrost o 7 proc.). Ma to odzwierciedlenie w działalności OptAd360 — spółka na samym początku działania notowała 450 mln żądań reklamowych. Obecnie ma ich ponad 2 mld i dociera do ponad 25 mln internautów.
Stawia to firmę — według majowych danych DoubleClick Ad Exchange — na pierwszym miejscu z największym zasięgiem w Polsce. Spółka intensywnie wchodzi też na rynki zagraniczne. Dla wzmocnienia tej ekspansji zatrudniła zagranicznych ekspertów z Rosji, Ukrainy, Brazylii, Turcji i Indii. Planuje przyjęcie kolejnych specjalistów.