Pełno inwestorów wokół Salesbooka

Sieć aniołów biznesu CobinAngels oraz fundusz SpeedUp uwierzyły w nowe narzędzie dla sprzedawców i wyłożyły pieniądze na rozwój projektu.

Salesbook pierwszą rundę inwestycyjną zaliczył pod koniec 2016 r. Trafił wówczas pod skrzydła SpeedUp Venture Capital Group. Teraz otrzymał kolejną pulę — do inwestorskiego grona dołączyli aniołowie biznesu z sieci CobinAngels. Kwota kapitalizacji nie została ujawniona — wiadomo, że balansuje na poziomie „pojedynczych milionów”. Przedstawiona przez strony transakcji wycena spółki wynosi obecnie 12 mln zł.

Zobacz więcej

Jacek Maciak, prezes Salesbook (po lewej) i Andrew Hope, współtwórca projektu, już rozpisali plan ekspansji zagranicznej. Stawiają na Wielką Brytanię i Niemcy. ARC

Spółka rozwija internetowe narzędzie dla sprzedawców, które daje im szybki dostęp do materiałów ofertowych i prezentacyjnych, ułatwiając prowadzenie rozmów handlowych, a także automatyzuje raportowanie do dowolnego systemu CRM. Menedżerom pozwala natomiast na kontrolowanie pracy zespołów sprzedażowych — interaktywna aplikacja zapisuje kolejne etapy rozmowy z klientami w czasie rzeczywistym, umożliwiając jej późniejszą analizę.

— Wiemy, gdzie przebywał sprzedawca, jakie materiały pokazywał klientowi i jaka była jakość przeprowadzonej przez niego rozmowy. Na tej podstawie możemy doszkolić najsłabszych handlowców lub poznać elementy, które najlepiej sprawdzają się w praktyce. Nasze narzędzie przyspiesza także proces wdrażania do pracy nowych pracowników — mówi Jacek Maciak, założyciel Salesbooka.

Jak zapewniają twórcy, system sprawdza się zwłaszcza „w sprzedaży konsultatywnej do segmentów B2B i B2C, w kanałach sprzedaży mobilnej (przedstawiciele handlowi) lub stacjonarnej (salony, biura sprzedaży, stoiska na targach)”.

Od połowy 2017 r., kiedy narzędzie zostało wprowadzone na rynek, start-upowi udało się pozyskać ok. 20 odbiorców korporacyjnych. Na tej liście są m.in. BMW, OVB i Mercedes-Benz. Z podsumowania przedstawionego przez Salesbooka wynika, że z systemu skorzystało już 50 tys. sprzedawców.

Liczba odbiorców ma być teraz zwiększana m.in. poprzez ekspansję zagraniczną. Na celowniku są przede wszystkim Wielka Brytania i Niemcy. To właśnie możliwość skalowania produktu była jednym z czynników, który przekonał inwestorów do Salesbooka.

— Wierzymy, że nasze wsparcie pomoże w ekspansji Salesbooka, którego przychody w niespełna rok wzrosły 30-krotnie, co potwierdza wysoki potencjał tego projektu — zwraca uwagę Robert Ługowski, partner zarządzający CobinAngels.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Pełno inwestorów wokół Salesbooka