Przychodzi listonosz do Eurocashu

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2019-11-24 22:00

Dostarczane przez Pocztę Polską paczki trafią wkrótce do sklepów obsługiwanych przez Eurocash. Są już m.in. w Żabkach.

Ludzie listów już nie piszą, ale w internecie kupują jak szaleni — ich zakupy wożą potem kurierzy i listonosze. Poczta Polska już w połowie listopada, w związku ze świątecznym szałem zakupowym, obsługiwała dziennie ponad 0,6 mln paczek, czyli tyle, ile w ubiegłym roku w ciągu dnia obsłużyła tylko raz — w przedświątecznym szczycie 17 grudnia. W ostatnich tygodniach dostarczała o blisko jedną czwartą paczek więcej niż rok wcześniej. Przesyłki są dostarczane pod drzwi klientów, mogą też zostać zostawione w placówce, a już prawie 30 proc. trafia do współpracujących z państwowym operatorem punktów odbioru, działających głównie przy mniejszych sklepach.

— Można to zrobić w naszej placówce, w sklepach Żabka, na stacjach PKN Orlen, w kioskach Ruchu, a także w automatach pocztowych w marketach. Sieć click & collect to 12 tys. punktów, największa tego typu w kraju — mówi Artur Więckowski, dyrektor pionu sprzedaży w Poczcie Polskiej.

Sieć punktów odbioru osobistego może wkrótce znacznie się powiększyć.

— Poczta negocjuje z Eurocashem szczegóły umowy, na mocy której punkty odbioru przesyłek na początku przyszłego roku zostaną uruchomione w wybranych sklepach sieci abc, a docelowo także w sieciach Delikatesy Centrum i Lewiatan — mówi nasze źródło.

Dla państwowego operatora umowa otworzy dostęp do największej pod względem liczby placówek sieci detalicznej w kraju.W ramach sieci abc na koniec III kw. funkcjonowało 8,8 tys. małych sklepów, głównie na terenach wiejskich. Sieci Lewiatan i Delikatesy Centrum (w drugiej Eurocash jest właścicielem części sklepów) to ponad 4,5 tys. placówek działających w większym formacie. Współpraca ma objąć około 3 tys. wybranych, które poprawią obsługę Poczty Polskiej zwłaszcza w miastach powiatowych i mniejszych. W ubiegłym tygodniu „PB” pisał, że z myślą o obsłudze rosnącego wolumenu przesyłek z e-commerce Poczta Polska rozważa też większą inwestycję w automaty paczkowe stawiane w sklepach, przy placówkach pocztowych czy na osiedlach mieszkaniowych. W tym roku zainstalowała ich 200, a ogłosiła przetarg na due diligence i wycenę spółki Pakomatic z Białegostoku, która produkuje takie automaty.