Czytasz dzięki

Przychodzi listonosz do Eurocashu

opublikowano: 24-11-2019, 22:00

Dostarczane przez Pocztę Polską paczki trafią wkrótce do sklepów obsługiwanych przez Eurocash. Są już m.in. w Żabkach.

Ludzie listów już nie piszą, ale w internecie kupują jak szaleni — ich zakupy wożą potem kurierzy i listonosze. Poczta Polska już w połowie listopada, w związku ze świątecznym szałem zakupowym, obsługiwała dziennie ponad 0,6 mln paczek, czyli tyle, ile w ubiegłym roku w ciągu dnia obsłużyła tylko raz — w przedświątecznym szczycie 17 grudnia. W ostatnich tygodniach dostarczała o blisko jedną czwartą paczek więcej niż rok wcześniej. Przesyłki są dostarczane pod drzwi klientów, mogą też zostać zostawione w placówce, a już prawie 30 proc. trafia do współpracujących z państwowym operatorem punktów odbioru, działających głównie przy mniejszych sklepach.

— Można to zrobić w naszej placówce, w sklepach Żabka, na stacjach PKN Orlen, w kioskach Ruchu, a także w automatach pocztowych w marketach. Sieć click & collect to 12 tys. punktów, największa tego typu w kraju — mówi Artur Więckowski, dyrektor pionu sprzedaży w Poczcie Polskiej.

Sieć punktów odbioru osobistego może wkrótce znacznie się powiększyć.

— Poczta negocjuje z Eurocashem szczegóły umowy, na mocy której punkty odbioru przesyłek na początku przyszłego roku zostaną uruchomione w wybranych sklepach sieci abc, a docelowo także w sieciach Delikatesy Centrum i Lewiatan — mówi nasze źródło.

Dla państwowego operatora umowa otworzy dostęp do największej pod względem liczby placówek sieci detalicznej w kraju.W ramach sieci abc na koniec III kw. funkcjonowało 8,8 tys. małych sklepów, głównie na terenach wiejskich. Sieci Lewiatan i Delikatesy Centrum (w drugiej Eurocash jest właścicielem części sklepów) to ponad 4,5 tys. placówek działających w większym formacie. Współpraca ma objąć około 3 tys. wybranych, które poprawią obsługę Poczty Polskiej zwłaszcza w miastach powiatowych i mniejszych. W ubiegłym tygodniu „PB” pisał, że z myślą o obsłudze rosnącego wolumenu przesyłek z e-commerce Poczta Polska rozważa też większą inwestycję w automaty paczkowe stawiane w sklepach, przy placówkach pocztowych czy na osiedlach mieszkaniowych. W tym roku zainstalowała ich 200, a ogłosiła przetarg na due diligence i wycenę spółki Pakomatic z Białegostoku, która produkuje takie automaty.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane