Czytasz dzięki

Wysyp sprzętu to gratka dla przestępców

opublikowano: 19-10-2017, 22:00

Na prywatnych urządzeniach przechowujemy także firmowe dane. Powinniśmy więc szyfrować dyski.

Do 2020 r. na świecie będzie 25 mld urządzeń podłączonych do internetu — szacują specjaliści Gartnera. Wraz z siecią połączeń rośnie złożoność cyberataków i naruszeń danych. To ogromne wyzwanie dla producentów sprzętu, którym zależy na zaufaniu klientów indywidualnych i firm. Dlatego np. HP wprowadza najnowsze oprogramowanie ochronne nawet do swoich wcześniejszych modeli urządzeń.

— Nie pozostawiamy bez wsparcia użytkowników naszychstarszych produktów. Wybiegamy też w przyszłość. Próbujemy rozwiązywać obecne problemy w dziedzinie security, ale także wyprzedzamy szkodliwe ataki — mówi Corbett Hoxland, odpowiedzialny za bezpieczeństwo IT z ramienia HP w regionie CEMA (obejmuje Europę Środkowo-Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę).

Inni dostawcy sprzętu postępują podobnie, co jest dobrą wiadomością również dla użytkowników w Polsce. Zwłaszcza że — według Cisco — w 2020 r. będzie u nas 212,7 mln gadżetów podłączonych do sieci, co oznacza, że na Kowalskiego przypadać będzie 5,5 urządzenia. Część tych sprzętów ma podwójne zastosowanie — prywatne i służbowe, co nazywa się konsumeryzacją IT.

Tylko 3 proc. Polaków nie stosuje na swoich urządzeniach przenośnych żadnych zabezpieczeń, choćby podstawowych, jak hasła i programy antywirusowe. Ponad 90 proc. respondentów chroni te produkty, a 76 proc. korzysta z więcej niż jednego zabezpieczenia — wynika z raportu Fundacji Wiedza To Bezpieczeństwo. Najmniej popularne jest szyfrowanie dysków — robi to tylko 27 proc. ankietowanych.

— Dane gromadzone przez długie lata można stracić w jednej chwili przez kradzież, zgubienie urządzenia, jego uszkodzenie czy omyłkowe sformatowanie — uświadamia dr Paweł Mielniczek z Fundacji Wiedza To Bezpieczeństwo. © Ⓟ

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane