Jak rozliczyć subwencję udzieloną w ramach tzw. Tarczy Finansowej PFR 2.0?
Z uwagi na przedłużającą się pandemię koronawirusa i spowodowane przez nią ograniczenia w możliwości prowadzenia działalności gospodarczej, wielu przedsiębiorców z najbardziej dotkniętych skutkami pandemii sektorów (jak np. branża turystyczna lub gastronomiczna) skorzystało w pierwszej połowie 2021 r. z dodatkowego wsparcia oferowanego przez Polski Fundusz Rozwoju.
Z końcem października rozpoczął się proces rozliczania subwencji udzielonych w ramach tzw. Tarczy Finansowej PFR 2.0. Podstawowym warunkiem braku konieczności zwrotu otrzymanego dofinansowania jest utrzymanie prowadzonej działalności oraz zatrudnienia na poziomie średniego zatrudnienia w roku ubiegłym. Małe i średnie firmy, które zanotowały spadki przychodów na przełomie 2020 i 2021 i prawidłowo oszacowały wielkość subwencji i które, na skutek rozliczenia, nie wykażą nadwyżki subwencji – nie będą zobowiązane do zwrotu jakiejkolwiek części subwencji.
Już 16 listopada weź udział w szkoleniu online “Jak rozliczyć środki otrzymane w formie subwencji w ramach Tarczy PFR 2.0”, gdzie przedstawione i omówione zostaną wszystkie zagadnienia związane z tym procesem. W czasie wydarzenia wezmą udział doświadczeni prelegenci z kancelarii Traple Konarski Podrecki i BG Tax & Legal. W przejrzysty sposób przedstawione zostaną zasady rozliczania, i zwrotu przyznanych środków. Dodatkowo wytłumaczone zostaną tematy kontroli, kumulacji wsparcia, pomocy publicznej i kwestie podatkowe.
W programie ponad to:
- Przesłanka utrzymania działalności oraz stanu zatrudnienia
- Sankcje za naruszenie obowiązków przez przedsiębiorcę
- Skutki wypowiedzenia umowy
- Jakie obszary będą poddane kontroli?
- Umorzona część subwencji a przychód podatkowy
- Otrzymanie subwencji a przychód
- Kwota zwracana subwencji a podatkowy koszt uzyskania przychodu