Deweloperzy wciąż kuszą promocjami

Anna GołasaAnna Gołasa
opublikowano: 2015-03-03 00:00

Dobre wyniki sprzedaży mieszkań w 2014 r. nie uśpiły czujności marketingowców z firm deweloperskich.

Ostatni kwartał 2014 r.przyniósł rekordową liczbę sprzedanych mieszkań. Rosnący popyt nie powstrzymał jednak deweloperów przed wprowadzaniem coraz to nowych promocji.

Choć nie są już tak wartościowe i wyszukane jak przed rokiem, gdy bez większych problemów można było wynegocjować obniżenie ceny mieszkania nawet o 10 proc. Teraz jest to średnio 3 proc. — wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Reas w sześciu największych polskich miastach.

Wciąż bardzo popularne są natomiast obniżki (nawet o połowę) ceny miejsca postojowego czy komórki lokatorskiej. Równie częstym benefitem jest wykończenie mieszkania pod klucz — na preferencyjnych warunkach bądź już w cenie lokum. W niektórych przypadkach kupujący otrzymują też vouchery na materiały budowlane czy zakup sprzętu AGD.

Inną równie popularną formą promocji są dni otwarte lub prezentacja oferty na targach. Podczas takich imprez klienci mogą nie tylko kupić mieszkania w specjalnej cenie, ale też skorzystać bezpłatnie z doradztwa kredytowego lub porad architekta wnętrz.

Dodatkowo odwiedzając biuro sprzedaży w czasie targów czy dni otwartych, można otrzymać drobny upominek, np. bilet na lodowisko czy pakiet biletów do kina. Oprócz rabatów i promocji związanych bezpośrednio z mieszkaniem klienci deweloperów mogą trafić na różne „akcje okolicznościowe”, np. z okazji Mikołajek, Nowego Roku, Walentynek czy ferii zimowych.

Decydując się w tych dniach na zakup, można otrzymać np. voucher w wysokości 5 tys. zł na zimowy wyjazd dla całej rodziny. Deweloperzy doceniają również moc marketingu bezpośredniego. Zadowolony klient za zarekomendowanie swoim znajomym inwestycji dewelopera, u którego kupił mieszkanie, może otrzymać w prezencie nawet 5 tys. zł.