Comarch stawia na biznes w chmurach

MGA
opublikowano: 15-03-2012, 00:00

Krakowska spółka wzięła na celownik najmniejszych przedsiębiorców. Od kwietnia ruszy ze sprzedażą produktów dla nich.

Największe polskie firmy informatyczne coraz mocniej interesują się segmentem oprogramowania dla małych przedsiębiorstw. W lutym na ten rynek pod marką Quatra weszło warszawskie Sygnity. Za trzy tygodnie dołączy do niego krakowski Comarch. Na początek kwietnia spółka planuje komercyjny start platformy eFaktury24, na której małe firmy będą mogły kupić oprogramowanie pomagające prowadzić biznes (ERP).

Modne i elastyczne

Comarch oparł wejście na nowy rynek na modnej w branży IT technologii chmury. Oznacza to odejście od sprzedaży oprogramowania w pudełkach na rzecz ich dystrybucji przez internet. Ponadto stawia na pobieranie płatności w formie abonamentu, a nie jednorazowych płatności za licencję.

— Jest to bardziej elastyczne rozwiązanie, które wychodzi naprzeciw potrzebom najmniejszych firm. Nie muszą one wydawać od razu dużych kwot na zakup drogiego oprogramowania,które może okazać się zbyteczne — twierdzi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu, odpowiedzialny za sektor ERP.

Na początek w sprzedaży będzie program księgowy i magazynowy. Będą one zintegrowane z dostępną za darmo od połowy 2011 r. aplikacją do fakturowania. Ma ona pełnić rolę sklepu internetowego, w którym małe firmy będą mogły kupować kolejne programy dostarczane przez partnerów krakowskiej spółki.

— Ponieważ będzie rosło znaczenie rozwiązań w chmurze, a spadało tradycyjnych, to namawiamy ich do rozpoczęcia takiej działalności. W ten sposób chcemy im dać szansę na przetrwanie — podkreśla Zbigniew Rymarczyk. Spółka sprzedaje w modelu usługowym przez internet rozwiązania ERP dla większych firm. Ma już ponad tysiąc klientów, a przychody z abonamentów wyniosły w 2011 r. 3,2 mln zł.

Własny e-sklep

Pomysł Comarchu na własny e-sklep nie jest oryginalny. Najwięksi na świecie dostawcy rozwiązań wspomagających zarządzanie firmą, tacy jak SAP czy Oracle, także wchodzą w technologię chmury oraz otwierają własne sklepy internetowe, podobne do AppStore Apple’a, które mają być zapełniane przez aplikacje dostarczane przez ich mniejszych partnerów.

Comarch planuje także rozwijać w tym roku rozwiązania niebędące klasycznym oprogramowaniem ERP. Największe znaczenie przykłada do rozwoju w segmencie e-handlu. Klienci, którzy kupili programy krakowskiej spółki, mogą sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego iMall24. Docelowo ma on być konkurencją dla takich portali jak np. Allegro.

W ubiegłym roku przychody spółki z sektora ERP wyniosły ponad 100 mln zł. W tym roku mają wzrosnąć o co najmniej 10 proc.

OKIEM EKSPERTA

Małe firmy polubią chmurę

DARIUSZ KORZUN

Microsoft Polska

Kkorzystanie z biznesowych rozwiązań w chmurze wśród małych firm nie jest powszechne, ale w najbliższym czasie będzie się popularyzować. 59 proc. przedsiębiorstw z segmentu MSP wskazuje, że cloud computing będzie dla nich coraz ważniejszy. 22 proc. badanych firm zadeklarowało używanie tych rozwiązań, choć nadal 47 proc. z nich nie korzysta. Ponad połowa spośród nich planuje jednak wdrożenie rozwiązań w modelu cloud w ciągu 12-18 miesięcy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu