Czytasz dzięki

ITH, czyli internet i IT w nowym wydaniu

  • Materiał partnera
opublikowano: 24-06-2020, 09:35

Z każdym rokiem internet staje się dla przedsiębiorców coraz bardziej niezbędnym narzędziem w biznesie. Firma wolna od problemów z dostępem do sieci dostaje skrzydeł – z takiego założenia wychodzą twórcy marki ITH.

Źle naliczone faktury za dostęp do internetu, problemy z rozwiązaniem umowy, nękanie byłych już klientów firm telekomunikacyjnych, którzy miesiące po rozwiązaniu umowy niespodziewanie otrzymują żądania zapłaty i jeśli nie przechowują w segregatorach dokumentów dowodzących bezzasadności roszczeń podnoszonych przez teleoperatorów to są zmuszani je opłacić.

Takie m.in. skargi na operatorów telekomunikacyjnych wpływają do Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE). W 2019 r. złożono u regulatora ponad 4,5 tys. wniosków z prośbą o interwencję i mediację w takich oraz podobnych przypadkach. W 2018 r. aż 74 proc. pism wysłanych przez niedawnych abonentów firm telekomunikacyjnych z wnioskami o interwencję Prezesa UKE poskutkowało zaangażowaniem się urzędu w rozwiązanie sporów i doprowadziło na końcu do rozwiązania pozytywnego dla wnioskodawców.

Dostęp do internetu bez żadnych opłat aż do grudnia 2020 r., czyli przez niemal pół roku – taką propozycję dla małych firm i średnich przedsiębiorstw przygotowali twórcy marki ITH, którzy dopiero przecierają jej drogi w biznesie telekomunikacyjnym, ale na tyle już znają ten rynek, że spodziewają się wzbudzić tym ruchem zainteresowanie ze strony biznesu i nie tylko to.

Internet inaczej

Świadczenie postojowe, wakacje kredytowe, program udzielania przedsiębiorcom pożyczek na atrakcyjnych warunkach, także z możliwością ich umorzenia, osłona przymusowych urlopów, ulgi podatkowe, dopłaty do kredytów, ochrona przed lichwą, ochrona miejsc pracy, mechanizmy pomocy dla pracowników, dofinansowanie pensji pracowników, okresowe zwolnienie z obowiązku opłacania składek ZUS – to elementy kolejnych tarcz antykryzysowych wykuwane mozolnie przez rząd i przepuszczane potem przez parlament.

Czy pomagają przedsiębiorcom po epidemii przywrócić ich biznes do życia? W mniejszym czy większym stopniu tak, ale dlaczego wśród narzędzi kolejnych pakietów pomocy antykryzysowych brakuje wsparcia w zakresie dostępu do nowoczesnych technologii, które z każdym rokiem stają się coraz bardziej podstawowym narzędziem w biznesie? Twórcy krakowskiej marki ITH nie oczekują od rządu odpowiedzi na to pytanie, lecz sami tej odpowiedzi udzielają.

– Naszą ideą jest zerwanie ze skostniałym sposobem współpracy z kontrahentami na rynku telekomów. Nie interesują nas długoterminowe umowy, ukryte koszty czy dopasowanie oferty do zamożności firmy. My stawiamy na pełną transparentność oraz elastyczność – tłumaczy Niko Bałazy, CEO marki ITH. 

– Proponujemy kilka modeli rozliczeń, na które mogą zdecydować się przedsiębiorcy, umowę bezterminową z rozliczaniem prepaid lub postpaid, a dla firm, które tego wymagają umowy terminowe.  Dzięki takim rozwiązaniom firmy mogą uzyskać dostęp do sieci w łatwy sposób. I równie łatwo mogą z niego zrezygnować. Wystarczy, że nie zapłacą opłaty za kolejny miesiąc rozliczeniowy. Tak funkcjonują nowoczesne usługi, jak choćby Netflix – wyjaśnia.

Nowe oblicze telco

Marka ITH pojawiła się na rynku w 2020 r., jest promowana w Krakowie i okolicach. Jej twórcy rozpoczęli budowanie jej pozycji na rynku od dostarczania internetowych i telefonicznych rozwiązań w segmencie biznesowym. Dla zachęcenia krakowskich przedsiębiorców do współpracy zaproponowali im dostęp do Internetu bez żadnych opłat aż do grudnia 2020 r. Swoją ofertę – „Internet dla biznesu w ofercie tarczy antykryzysowej od ITH” traktują jako rozwiązanie będące lokalnym odpowiednikiem tarczy antykryzysowej. Na razie kierują ją do biznesu działającego jedynie na terenie Krakowa i ościennych gmin, m.in. Zielonek, Michałowic, Zabierzowa, Wieliczki czy Skawiny. 

W dobie odmrażania gospodarki po pandemii koronawirusa koszty prowadzenia własnej działalności gospodarczej, wszystkie opłaty i podatki, które z na mocy obowiązujących przepisów przedsiębiorcy powinni uiszczać, są bardziej dotkliwe niż kiedykolwiek. W takim kontekście skorzystanie z oferty twórców marki ITH jest ulgą – umożliwia odcięcie w ciągu kilku najbliższych miesięcy od kosztów stałych kwoty za łącze internetowe, z którego korzystają przedsiębiorstwa. Dostęp do internetu o dużej przepustowości i wysokiej szybkości transferu danych bez formalności czy ukrytych opłat jest częścią wsparcia, niezbędnego do przezwyciężenia skutków trzymiesięcznego zamrożenia rynku.

– Obserwując, jak wiele przedsiębiorstw zmuszonych jest do dramatycznych decyzji o redukowaniu kosztów w trakcie pandemii koronawirusa, postanowiliśmy wprowadzić ofertę będącą odpowiedzią na sytuację, w jakiej się znajdują – mówi Niko Bałazy. – Nasza propozycja stwarza przedsiębiorcom możliwość wygospodarowania oszczędności na usługach internetu w swojej firmie, ale również sprawdzenia wszystkich naszych rozwiązań i przetestowania ich przydatności dla przedsiębiorcy. Jesteśmy przekonani, że tak skonstruowany, nowy model współpracy oraz jakość naszych propozycji przyczynią się do zmiany myślenia przedsiębiorców o telekomunikacji B2B w Polsce – dodaje.

Wstęp do usług

Krakowscy biznesmeni tworząc promocyjną propozycję internetową dla przedsiębiorców kierowali się chęcią sprawienia, by ich relacje z kontrahentami – użytkownikami internetu – były w pełni transparentne. W efekcie doszło do wypracowania rozwiązań łatwo dostępnych i prostych w obsłudze. 

Zainteresowane firmy mogą dobrać potrzebne im łącze internetowe tak, by w pełni było dostosowane do prowadzonej przez nie działalności. Już na wstępie mogą poznać wszystkie warunki korzystania z internetowego łącza i wybrać pakiet, który najlepiej spełnia ich oczekiwania. Mają możliwość ustalenia kluczowych parametrów usługi, np. dobrać odpowiednią prędkość internetu, określić wartości umowy SLA – jeśli ich potrzebują, a także mogą zapoznać się z projektem umowy.

Jak w praktyce działa usługa? Po wyborze pakietu przedsiębiorca płaci symboliczną złotówkę za instalację i czeka na podpięcie do sieci. Do końca roku może korzystać darmowo z internetowego łącza i dowolnie modyfikować pakiety, tak aby były dopasowane do potrzeb jego biznesu.

Jednak internet nie jest celem, lecz środkiem do celu. Łącze umożliwia dostęp do zasobów sieci i korzystania z nich. Niko Bałazy i Jakub Naumann, twórcy marki ITH, a przedtem znanej, krakowskiej firmy S-NET i doświadczeni praktycy branży teleinformatycznej, doskonale to rozumieją i dlatego traktują łącze internetowe jako pierwszy krok, warunek i podstawę, by zaprosić przedsiębiorców do wejścia w świat nowoczesnych usług telekomunikacyjnych.

Sieć i chmura

Sam internet dla firmy to za mało,  „NET” już dzisiaj  to nie wszystko. W ostatnich latach technologiczne aspiracje i oczekiwania przedsiębiorców zmieniły się diametralnie, częściowo pod naciskiem nowych regulacji. Dlatego marka ITH nie oznacza wyłącznie dostępności do potrzebnego, niezawodnego łącza, ale także jego bezpieczeństwo , a następnie propozycję pełnego zarządzania infrastrukturą sieciową i serwerową łącznie z jej dostarczaniem w firmie, która zdecydowała się skorzystać z oferty ITH.

Telekomunikacja B2B, niezawodne łącze to podstawa – warunek wejścia w świat chmury obliczeniowej i korzystania z najnowszej generacji usług IT dostarczanych przedsiębiorstwu przez sieć z zewnętrznego centrum danych (Data Center). ITH to marka niezawodnego łącza internetowego, ale też takich usług IT jak Cloud Computing i kolokacja. Jeśli internet i parametry łącza są już czymś powszechnie zrozumiałym to usługi chmurowe wciąż budzą u przedsiębiorców niepewność. Właśnie dlatego ITH oznacza też doradztwo w zakresie projektowania nowoczesnych systemów teleinformatycznych i korzystania przez przedsiębiorców z bogatej palety usług IT.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MATERIAŁ PARTNERA

Polecane