10 lat Grupy Tell na giełdzie

Materiał przygotowany przez Tell SA
26-10-2015, 22:00

O dokonaniach, strategii i perspektywach spółki mówi prezes Rafał Stempniewicz

„Puls Biznesu”: Jak ocenia pan decyzję wejścia na GPW z dzisiejszej perspektywy?

Rafał Stempniewicz: W momencie wejścia na GPW w 2005 r. zebraliśmy ponad 16 mln zł, które przeznaczyliśmy na przejęcia sieci salonów innych partnerów Orange. Dwa lata później jako pierwsi w Polsce sprzedawaliśmy usługi i akcesoria dla różnych operatorów, w tym T-Mobile i Plus. Zrealizowaliśmy nasze cele i fakt, że jesteśmy spółką notowaną na GPW, miał zdecydowanie pozytywny wpływ na współpracę z naszymi dostawcami i instytucjami finansowymi. Grupa odnotowywała stabilne wyniki finansowe i regularnie wypłacała dywidendę. W bieżącym roku dokonaliśmy również dywersyfikacji działalności.

Jaka będzie strategia Grupy Tell, który z segmentów działalności operacyjnej będzie najintensywniej rozwijany w ciągu najbliższych 2-3 lat?

Grupa Tell to obecnie trzy segmenty, które stanowią zintegrowaną ofertę w zakresie outsourcingu sprzedaży i e-biznesu. W segmencie Zarządzania sieciami sprzedaży detalicznej obsługujemysieci sklepów Orange, T-Mobile i Plus. Obecnie zarządzamy około 300 salonami, które odwiedza ponad milion klientów miesięcznie. Segment wsparcia sprzedaży to usługi związane z merchandisingiem, outsourcingiem sił sprzedaży i promocją produktów. Największy potencjał wzrostu widzimy w segmencie E-biznes, co wynika z dynamicznego wzrostu obszaru e-commerce i wciąż bardzo dużej różnicy między Polską a krajami zachodnimi. Nasza oferta dla e-commerce to usługi od tworzenia e-sklepów, IT wspierającego sprzedaż, e- -marketingu przez kompleksową e-logistykę jak i usługi posprzedażowe. Będziemy się dalej rozwijać zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia. Szukamy na rynku okazji, które wzmocnią naszą pozycję w usługach już oferowanych lub uzupełnią naszą ofertę. Prognozujemy, że w 2015 r. Grupa Tell osiągnie 315 mln przychodów i prawie 20 mln zysku EBITDA, co stanowi odpowiednio wzrost o 27 proc. i prawie 60 proc. w porównaniu z wynikami Grupy na koniec 2014 r.

Nowe segmenty to wsparcie sprzedaży i e-biznesu. Czy wobec tego Grupa Tell SA zamierza być podmiotem outsourcingowym, który będzie oferował na rynku kompleksową wielokanałową obsługę sprzedaży także online, dla firm?

Dywersyfikacja naszej działalności i dwa nowe segmenty sprawiły, że jesteśmy obecnie podmiotem, który może zaoferować zintegrowane usługi outsourcingu sprzedaży. Nasze kompetencje odpowiadają trendom rynkowym, takim jak np. rosnąca rola strategii omnichannel,IT wspierającego sprzedaż czy e-logistyki. W najbliższym czasie grupa kapitałowa zmieni swoją strukturę. Spółka dominująca będzie zarządzać spółkami zależnymi oraz koncentrować się na rozwoju poprzez przejęcia. Zmieniamy też nazwę na OEX SA. To wizerunkowy efekt zmian w Grupie, która rozwinęła się już znacznie dalej poza biznes związany z telefonią komórkową, do czego nawiązywała nazwa Tell.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał przygotowany przez Tell SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / 10 lat Grupy Tell na giełdzie