W ujęciu jednostkowym zysk netto spółki w 2009 r. wyniósł 8,15 mln zł (spadek o 37,5 proc. r./r.). Wrosły natomiast przychody do 142,6 mln zł (o 6,14 proc. r./r.).
- Rok 2009 był dość trudny dla całej branży budownictwa mieszkaniowego, na której odbił się niekorzystnie kryzys na rynkach finansowych. Pomimo tego udało nam się utrzymać wyniki finansowe na zbliżonym do 2008 r. poziomie. Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię i rozwijamy naszą działalność w kraju i poza jego granicami, co umożliwi nam szybki wzrost w momencie ożywienia na rynku budownictwa mieszkaniowego. Pierwsze symptomy tego ożywienia już dostrzegliśmy w I kwartale 2010 r. - powiedziała Aneta Raczek, prezes Ferro.
Ferro zadebiutowało 14 kwietnia. Wartość oferty wyniosła 42,4 mln zł
(zaoferowano 4 mln akcji nowej emisji i akcji istniejących). Do kasy spółki
trafiło 10,6 mln zł na kapitał obrotowy i inwestycje informatyczne. [ANP]