200 sklepów Monnari

ML
31-01-2007, 00:00

Grupa chce powiększyć sieć i wyjść za granicę. Planuje dwa lub trzy przejęcia.

Grupa chce powiększyć sieć i wyjść za granicę. Planuje dwa lub trzy przejęcia.

Monnari Trade, giełdowy projektant i dystrybutor odzieży damskiej, który w portfelu miał marki Monnari i Pabia, snuje plany dla Moltonu, handlowej firmy, której 51 proc. udziałów i 13 sklepów przejął kosztem 3,6 mln zł. W tym roku uruchomi co najmniej pięć sklepów z elegancką odzieżą Molton, a w ciągu dwóch lat ich liczba ma się podwoić. Kiedy Molton nasyci rynek swoją marką, grupa pomyśli o jej ekspansji, a być może o wprowadzeniu tej spółki na giełdę.

W Polsce grupa posiada 90 sklepów pod szyldem Monnari i ani jednego Pabia. W tym roku ma powstać ponad 20 pod pierwszym szyldem i 10-20 — pod drugim. Zdaniem zarządu, w Polsce jest miejsce na 160 sklepów Monnari i po 80 Pabia i Molton. Brakujące 200 salonów spółka zamierza otworzyć w ciągu pięciu lat.

Zapowiada zagraniczny debiut sklepów.

— Jesienią chcemy otworzyć salony Monnari i Pabia poza Polską. Nie wiemy jeszcze, w których krajach. Rozmowy trwają — mówi Marek Banasiak, prezes Monnari.

Spółka myśli o przejęciu kolejnych dwóch lub trzech firm odzieżowych. Niekoniecznie krajowych.

W 2006 r. Monnari miało 91,7 mln zł przychodów (47,5 mln zł w 2005 r.), 11,1 mln zł zysku netto (3 mln zł). Molton odnotował w 2006 r. 10,6 mln zł obrotów (9,5 mln zł) przy stracie 198 tys. zł (45 tys. zł zysku netto). Monnari liczy, że przejęta firma wyjdzie na plus w końcu 2008 r. Na koniec wczorajszej sesji za papiery spółki płacono na giełdzie 27,49 zł (+4,33 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ML

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 200 sklepów Monnari