Po debiucie TVN warszawska giełda postanowiła nie czekać dłużej i już od początku roku stworzyć odpowiedni subindeks.
Do początku przyszłego roku do rodziny indeksów giełdowych dołączy WIG-Media. W tej chwili do tej kategorii spółek zakwalifikowano sześć firm z branży medialnej — Agorę, TVN, WSiP, Grupę Onet, RMF FM oraz ATM Grupę. Po debiucie telewizji TVN pisaliśmy, że na giełdzie jest już wystarczająco dużo tego rodzaju przedsiębiorstw, aby taki subindeks stworzyć.
— Część inwestorów finansowych buduje na podstawie tych wskaźników portfele inwestycyjne. Ma on rolę pomocniczą, a znaczenie drugorzędne. W pracy wykorzystuję przede wszystkim główne indeksy giełdowe — mówi Sebastian Słomka, szef analityków BDM PKO BP.
Zarząd warszawskiej giełdy utworzył już subindeksy WIG-Banki, WIG-Budownictwo, WIG-Info, WIG-Spożywczy i WIG-Telekom. Subindeksy obrazują zachowanie cen spółek giełdowych z poszczególnych branż.
Na razie nie wiadomo, jaki będzie udział poszczególnych spółek medialnych w WIG-Media. Korzystając z kapitalizacji giełdowej można je uszeregować następująco: Agora (2,9 mld zł), TVN (2,4 mld zł), Grupa Onet (344 mln zł), WSiP (296 mln zł), RMF FM (227 mln zł), ATM Grupa (169 mln zł). Łączna kapitalizacja spółek medialnych przekracza 6 mld zł, co stanowi 2,5 proc. całego rynku.