A.pl za tydzień na NewConnect

MZAT
08-12-2011, 12:34

Internetowy spożywczak, którego udziałowcami są Bomi i Action, 16 grudnia zadebiutuje na małym parkiecie.

Z oferty prywatnej, poprzedzającej debiut, zebrał 3 mln zł.
- W Polsce rynek zakupów spożywczych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1 proc. wartości rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8 proc. Już w najbliższych latach spodziewamy się bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu e-grocery nawet ponad 30 proc. rocznie, bo taka dynamika była obserwowana w innych segmentach handlu detalicznego. W rezultacie krajowy rynek zakupów spożywczych przez internet w ciągu 5 lat może osiągnąć wartość od 1,8 do 2,5 mld zł – mówi Radosław Celiński, prezes A.pl.
Pieniądze z emisji mają zostać wydane na otworzenie e-sklepów w kolejnych dużych miastach. Jak na razie A.pl obsługuje klientów z 25 miast, w tym z Warszawy, Krakowa, Trójmiasta i aglomeracji śląskiej. W ubiegłym roku e-spożywczak miał 5,17 mln zł przychodów. Dwa miesiące temu przejął domenę i e-sklep od notowanego na NewConnect Fresh24.pl (za ok. 3 mln zł, płatne w akcjach). Prezes Celiński zapowiada kolejne akwizycje.
Na rynku e-sklepów spożywczych najsilniejszą pozycję mają internetowe przybudówki sieci delikatesowych – Alma i Piotr i Paweł. Powiązane z Bomi A.pl będzie też konkurowało z coraz bardziej interesującymi się e-handlem sieciami hipermarketów – sklep internetowy w Warszawie prowadzi już Auchan i E.Leclerc, na przyszły rok wirtualną ofensywę zapowiada Tesco.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / A.pl za tydzień na NewConnect