AB rusza na południe

ANP
16-02-2007, 00:00

Niedawny debiutant chwali się wynikami i zapowiada podbój zagranicznych rynków.

AB, wrocławski dystrybutor sprzętu informatycznego, miał w 2006 r. 1,2 mld zł przychodów ze sprzedaży i 9,5 mln zł zysku netto.

— Poprzedni rok był bardzo udany pod względem obrotów. W tym roku chcemy je poprawić o 20 proc. — mówi Piotr Nowjalis, dyrektor finansowy AB.

Spółka chce osiągnąć cel dzięki zwiększeniu wpływów z dystrybucji sprzętu elektronicznego oraz rozwojowi eksportu do Czech i na Sło- wację.

— Teraz osiągamy około 3 proc. z eksportu, a to mało. Przy niewielkim nakładzie zwiększymy ten udział do 6 proc. w tym roku. Wartość czeskiego rynku szacuje się na 1,5 mld USD, polskiego — na dwa razy więcej, ale w Czechach są wyższe marże — dodaje Piotr Nowjalis.

W Polsce marża dystrybucyjna wynosi 4,5-5,0 proc., w Czechach i na Słowacji — 6,0-6,5 proc.

Teraz firma kończy prace nad czeską stroną internetową i serwisem dla klientów, które zaczną działać w marcu.

AB chce też, aby w jej obrotach większy udział miała sprzedaż m.in. telewizorów, głośników, telefonów komórkowych (w 2006 r. było to 61,1 mln zł, czyli 5,0 proc. przychodów).

AB rozbuduje do końca 2008 r. sieć własnych franczyzowych sklepów detalicznych Alsen ze 181 do 350.

Na zamknięciu czwartkowej sesji za jedną akcję AB płacono 20,06 zł, co oznacza spadek o 3,6 proc. wobec środowego zamknięcia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / AB rusza na południe