Dystrybutor IT uruchamia spółkę na Litwie i przygotowuje się do zakupu na południu Europy.
ABC Data, dystrybutor IT, który w czerwcu pojawił się na warszawskim parkiecie, mierzy wysoko: chce zostać liderem w środkowej i wschodniej Europie. Pierwszy krok już zrealizował.
— Dziś formalnie zarejestrujemy spółkę zależną na Litwie, która działać będzie w modelu sprawdzonym na Słowacji — mówi Marek Sadowski, prezes spółki.
Oznacza to, że z magazynu centralnego w Warszawie będzie wysyłany sprzęt do klientów.
— Na Litwie będziemy mieli biuro oraz przedstawicieli poszukujących kontrahentów — dodaje prezes ABC Data.
Firma liczy, że Litwa przyniesie jej w przyszłym roku nawet 20 mln zł.
ABC Data wkrótce ma ogłosić akwizycję, która dodatkowo wzmocni jej pozycję w regionie.
— Jesteśmy na etapie negocjowania ostatecznych warunków transakcji z jedną firmą. O transakcji poinformujemy w ciągu najbliższych miesięcy. To jednak za mało, by uzyskać status lidera regionu, dlatego rozmawiamy też z innymi firmami — twierdzi Michał Rumiński, członek zarządu ABC Data.
— Interesują nas firmy działające w nowych krajach Unii Europejskiej, położonych w południowej części kontynentu — mówi prezes.
Na akwizycje pieniędzy wystarczy.
— Nie będziemy jednak ryzykować i podeprzemy się kredytami — twierdzi prezes.
W I półroczu firma zarobiła 10,9 mln zł wobec 12,1 mln zł rok wcześniej w tym samym okresie. Przychody sięgnęły 1,099 mld zł wobec 1,098 mld zł. W całym 2010 r. zysk netto ma wynieść co najmniej 31,2 mln zł.