Czytasz dzięki

Adamczyk: podczas pandemii usługi transportowe muszą funkcjonować

  • PAP
opublikowano: 09-10-2020, 10:51

Podczas pandemii niezbędna infrastruktura i usługi transportowe muszą pozostać funkcjonalne - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas spotkania ministrów ds. transportu państw członkowskich UE.

Jak poinformował resort, rozmowy ministrów i komisarz ds. transportu dotyczyły planu awaryjnego na wypadek pandemii i kryzysu w europejskim sektorze transportu towarowego i projektu Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej. Podczas spotkania unijni ministrowie przeprowadzili debatę nad planem awaryjnym dla europejskiego sektora transportu towarowego w czasie pandemii i kryzysu, celem wypracowania niezawodnych i solidnych mechanizmów koordynacji na rzecz zapewnienia niezakłóconych łańcuchów dostaw.

Andrzej Adamczyk
Zobacz więcej

Andrzej Adamczyk fot. Marek Wiśniewski

Ministrowie poparli przygotowanie przez Komisję Europejską planu awaryjnego dla transportu towarowego, uznając za warte rozważenia opracowanie podobnego planu dla transportu pasażerskiego - czytamy.

Minister Adamczyk wskazał, że trzeba unikać wszelkich ograniczeń i utrudnień w swobodnym przepływie towarów i pracowników transportu, a podczas pandemii lub innego kryzysu, niezbędna infrastruktura i usługi transportowe muszą pozostać funkcjonalne.

W kontekście prac nad planem awaryjnym minister Adamczyk zaapelował do Komisji Europejskiej, by dokonała przeglądu obowiązujących aktów prawnych, w tym Pakietu Mobilności I, ponieważ szereg wymogów w nim określonych może "znacząco utrudnić" efektywne funkcjonowanie transportu drogowego w sytuacji kryzysowej. Stanowisko polskie poparło szereg państw.

"Niektóre rozwiązania Pakietu Mobilności I nie sprawdzą się w sytuacjach kryzysowych, a wręcz mogą zaszkodzić europejskiemu transportowi w czasie kryzysu" - zaznaczył. "Dopuszczenie dodatkowych elastyczności, wprowadzanych z poszanowaniem bezpieczeństwa na drogach, wpłynęłoby korzystnie na płynność dostaw towarów i ograniczenie rozprzestrzeniania się pandemii" – ocenił.

Resort wskazał, że konkluzja z debaty Rady UE będzie impulsem do kolejnych działań na rzecz zwiększenia gotowości sektora transportu na przyszłe pandemie.

Podczas wideokonferencji przedstawiono również informacje ws. nowego projektu legislacyjnego dotyczącego Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (SES).

Adamczyk wyraził oczekiwanie, że projekt reformy Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej stanie się istotnym elementem odbudowy ruchu lotniczego po pandemii. Wskazał też, by można właściwie ocenić proponowane rozwiązania trzeba przygotować ocenę skutków projektowanych przepisów, a w tym przypadku nie miało miejsca.

"Przygotowanie analizy skutków wpływu wydaje się być koniecznym warunkiem w pracach legislacyjnych nad każdym ważnym projektem. Pozwoliłoby to na uniknięcie wielu wątpliwości na wcześniejszym etapie i podejmowanie adekwatnych decyzji" – ocenił szef resortu infrastruktury.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane