Adidas chce dodać lekkości bieganiu

  • Anna Pronińska
13-02-2013, 00:00

Innowacyjne buty firmy pojawią się w sklepach 1 marca. Będzie hit?

Biegać może niemal każdy. Pytanie tylko w czym? Dziś Grupa Adidas zaprezentuje swoje najnowsze dziecko — Adidas Energy Boost, które ma zrewolucjonizować bieganie.

— Materiał w podeszwie ma tę przewagę nad dotychczasowym, że w sposób kontrolowany oddaje dużo więcej energii. Daje wrażenie lekkości i nie destabilizuje biegacza. Dotychczas materiały amortyzowały i pozbawiały stabilizacji albo stabilizowały i pozbawiały amortyzacji, czyli utwardzały podeszwę. Udało się połączyć te dwie cechy w jednym produkcie — mówi Łukasz Palczak, menedżer ds. marki.

Moda na innowacje

— Strategia Adidasa wpisuje się w trend „bądźmy innowacyjni”, bo wiadomo, że tego typu produkty lepiej się sprzedają. To też jest działanie zgodne z modą zdrowego życia i uprawiania sportu. Dla Adidasa oferowanie butów ekskluzywnych to też próba poprawy wizerunku marki — mówi Marcin Kalkhoff, doradca strategiczny marek.

Innowacyjne buty mają pojawić się na polskim rynku 1 marca w sieciach własnych Adidasa, w wybranych sklepach monobrandowych, specjalistycznych, ale też w placówkach Intersport i Go Sport. Będą kosztować 689 zł.

— Buty Adidasa będą uzupełniać ofertę dla biegaczy. Dedykowane są osobom zaawansowanym, które czują różnicę w obuwiu do biegania. To może być hit sprzedażowy, bo rośnie świadomość klientów, że ta różnica jednak jest — mówi Iwona Książek z giełdowego Intersport Polska.

Adidas zwiększa zainteresowanie kategorią tych produktów, bo bieganie przestaje być niszowe.

— W Polsce liczba biegaczy rośnie lawinowo. W porównaniu z 2008 r. wzrost jest trzykrotny. Ponadto coraz więcej jest w tym sporcie kobiet — mówi Łukasz Palczak. Potwierdzają to sieci sportowych sklepów.

— Bieganie w Polsce i Europie rozwija się bardzo intensywnie. W kraju w 2012 r. odnotowaliśmy ponad 20-procentowy wzrost przychodów w grupie towarów do biegania wobec 2011 r. — mówi Iwona Książek.

Motor wzrostu

W Intersporcie wprowadzono też usługę badania stóp, co ma pomóc biegaczom dobrać odpowiednie obuwie.

— To, jakim fenomenem stało się bieganie, widać nawet zimą — wiele osób trenuje mimo mrozu i śniegu. 20 lat temu biegało się w zwykłych butach rodzimych marek. Teraz wiemy, że but jest bardzo ważnym elementem ze względu na kontuzje i układ kostny. Technologie są zmieniane, by zmniejszyć mikrourazy — mówi Piotr Bieliński, prezes giełdowego Actiona, maratończyk, na co dzień biegający w butach amerykańskiej marki Saucony, która w nich się specjalizuje.

Nie wierzy, że but firmy, która dla sportu produkuje niemal wszystko, może być lepszy niż firmy specjalizującej się wyłącznie w butach do biegania. Adidas liczy, że to właśnie kategoria bieganie będzie motorem zwyżek sprzedaży — w 2015 r. ma sięgnąć 17 mld EUR.

1000 Tyle przeciętnie kilometrów może pokonać biegacz w jednej parze butów — szacuje branża.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Adidas chce dodać lekkości bieganiu