Adidas notuje silne ożywienie w Chinach

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2020-06-04 09:26

Niemiecki koncern Adidas ocenia, że sprzedaż powróciła do wzrostu w Chinach Kontynentalnych szybciej niż się spodziewano. Słabiej powrót do „normalności” wygląda natomiast w Europie i Stanach Zjednoczonych, informuje Reuters.

Producent odzieży i sprzętu sportowego w kwietniu prognozował, że jego sprzedaż może spaść w drugim kwartale o 40 proc. zaś zysk operacyjny może być niższy o ponad 100 mln EUR. 

Adidas
fot. Bloomberg

Adidas podkreśla, że chociaż ruch w sklepach Chinach Kontynentalnych w maju kształtował się poniżej poziomu sprzed roku, zrekompensowany z nawiązką został wzrostem wydatków kupujących i wzrostem sprzedaży e-commerce. W efekcie firma odnotowała ogólny wzrost przychodów.

Tym samym niemiecki producent optymistycznie obecnie zakłada, że sprzedaż w drugim kwartale w regionie będzie na tym samym poziomie, co w zeszłym roku.

Do tej pory ponownie otwartych zostało trzy czwarte sklepów w Europie, chociaż większość z nich działa w ograniczonych godzinach. W Rosji ten odsetek sięga 50 proc. zaś w obu Amerykach ponownie uruchomiono mniej niż połowę placówek.