Adler rozwija sieć
Firma Adler, której właścicielem jest frankfurcki DIVACO, otworzy 9 września nowy Dom Mody w podwarszawskich Markach. Koszty wyposażenia i przystosowania obiektu spółka szacuje na około 3,2 mln zł.
Niemiecki Adler otworzył do tej pory w Polsce pięć Domów Mody — w Częstochowie, Czeladzi, Poznaniu, Bytomiu i Radomiu. Spółka zatrudnia w Polsce 194 osoby.
Kolejny, szósty sklep zostanie otwarty 9 września w podwarszawskich Markach. Koszty jego wyposażenia wyniosły 3,19 mln zł (1,5 mln DEM). Zatrudnienie znajdzie w nim 45 osób.
Jeszcze w tym roku Adler zamierza otworzyć kolejne pięć sklepów, a w ciągu najbliższych lat firma zamierza sprzedawać swoją odzież w 20 placówkach.
Giełdowe zakusy
W marcu firma Adler została sprzedana przez niemiecki koncern Metro AG, spółce DIVACO z Frankfurtu. Prawdopodobnie w przyszłym roku nowy właściciel będzie chciał wprowadzić Adlera na frankfurcką giełdę. U podstaw takich planów spółki leżą dynamiczny, dotychczasowy rozwój sieci sprzedaży i szerokie plany ekspansji zarówno na rynku niemieckim, jak i międzynarodowym.
W ubiegłym roku, w porównaniu z 1997 r., obroty Adlera na świecie wzrosły o ponad 7 proc., do 3,1 mld zł (1,46 mld DEM).
Strategia ekspansji
— Mimo zmienionych stosunków własności, trzymamy się naszej strategii ekspansji — zapewnia Gunter Schmittdiel, dyrektor handlowy Adler Mademarkte.
Zgodnie z jego zapowiedzią, Adler zamierza otworzyć w tym roku osiem nowych sklepów w Niemczech i dziesięć placówek w pozostałej części Europy.
W pierwszym kwartale tego roku niemiecka spółka miała w Niemczech 84 Domy Mody, 13 sklepów w Austrii, dwa w Luksemburgu i pięć w Polsce.
W naszym kraju największymi konkurentami Adlera na wciąż rozwijającym się rynku są oferujące odzież magazyny Cubus, KappAhl, Galeria Centrum i Happening.