Adpol bliżej parkietu

ANP
02-10-2007, 00:00

Klamka zapadła. Producent drzwi i okien pełną parą szykuje się do giełdowego debiutu.

Klamka zapadła. Producent drzwi i okien pełną parą szykuje się do giełdowego debiutu.

Na warszawskim parkiecie Adpol pojawi się na przełomie 2008/09 r.

— W drugim kwartale 2008 r. zaczniemy pracować nad prospektem, na razie wprowadzamy jednolite standardy rachunkowości — mówi Adam Daszkowski, prezes Adpolu.

Nie chce ujawnić wielkości oferty. Wiadomo, że uzyskane pieniądze firma przeznaczy na rozbudowę fabryki i akwizycje.

— W 2008 r. rozpoczniemy rozmowy. Przejęcia planujemy w 2009 r. — wyjaśnia prezes.

W grę wchodzi kupno od Adpolu dwóch lub trzech mniejszych firm.

— Planujemy również inwestycje związane z modernizacją wyposażenia i remontem zakładu, na które w ciągu trzech lat wydamy 15 mln zł — dodaje Adam Daszkowski.

Roczne moce produkcyjne zakładu w Chełmży przekraczają 120 tys. jednostek okiennych stolarki drewnianej i drewniano-aluminiowej.

Adpol stawia mocno na eksport. Jest obecny w Skandynawii, a w październiku uruchomi w Wielkiej Brytanii spółkę zależną Adpol GB, która będzie nadzorować sprzedaż okien wyprodukowanych specjalnie na tamtejszy rynek.

— W 2008 r. planujemy sprzedaż okien za blisko 4 mln GBP (21,6 mln zł) i ze względu na różnice cen zarobimy około 1 mln GBP (5,4 mln zł) — twierdzi prezes.

Według szacunków spółki, sprzedaż w 2007 r. wyniesie 10 mln zł, a udział eksportu w przychodach — ponad 30 proc. W 2006 r. sięgnął 40 proc. Prognozy Adpolu na ten rok zakładają wypracowanie 2 mln zł zysku netto (wobec 700 tys. w 2006 r.) przy 45-46 mln zł przychodów (poprzednio 36 mln zł).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Adpol bliżej parkietu