ADV porzuca reklamę

opublikowano: 08-11-2012, 00:00

Spółka chce przejąć całość udziałów w dwóch firmach technologicznych i sprzedać część biznesu reklamowego.

— Naszym sposobem na uniezależnienie się od kryzysów i przetargów, gdzie liczą się nie tylko kompetencje, ale również relacje z zamawiającym, jest technologia — przekonywał kilka miesięcy temu Konrad Pankiewicz, prezes Grupy ADV w rozmowie z „PB”.

Teraz przechodzi od słów do czynów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za kilka miesięcy Grupa ADV zmieni nazwę i zwiększy zysk nawet kilkakrotnie. Notowana na GPW spółka ma plan, w wyniku którego jej przejście z rynku reklamy na rynek technologii nie będzie już tylko propozycją forowaną przez jej zarząd.

— Chcemy przejąć całość akcji w naszych dwóch spółkach zależnych notowanych na NewConnect, czyli w domu mediowym Codemedia i producencie oprogramowania SMT Software, w zamian za akcje emisji połączeniowej — mówi Konrad Pankiewicz. Co to oznacza?

Po tym jak ADV skupi akcje obu spółek i ściągnie je z GPW (nie powinno być z tym problemu, bo obie spółki kontroluje oprócz ADV kilku akcjonariuszy), zaoferuje udziałowcom SMT i Codemedia akcje ADV. Pytanie, jaki będzie parytet wymiany. Obie spółki są rentowne i rosną szybciej niż Grupa ADV.

— To temat do dyskusji. Znam obie spółki od środka i jestem przekonany, że są dużo warte, także w kontekście ich przyszłych wyników — podkreśla Konrad Pankiewicz.

Patrząc na wyniki za pierwsze półrocze 2012 r., zysk netto Grupy ADV w tym roku powinien oscylować wokół 8 mln zł. Jednak w tej kwocie około 5 mln zł stanowić będą konsolidowane zyski z SMT i Codemedia. ADV kontroluje 52 proc. udziałów w SMT i niecałe 75 proc. w Codemedia. Twórca oprogramowania prognozuje, że w przyszłym roku zarobi na czysto 7,6 mln zł wobec 5 mln zł w tym roku, Codemedia mówi o 5 mln zysku netto w 2013 r. i 3,6 mln zł na koniec 2012 r. Po połączeniu spółek zysk netto Grupy ADV w przyszłym roku może więc przebić 15 mln zł.

— Jest przesądzone, że to akcje przejmowanych podmiotów będą wyceniane wyżej. Pytanie, jak wysoko — mówi jeden z menedżerów związanych z transakcją.

— Za kilka dni wszystko będzie jasne, dogadamy się szybko. Dostaniemy dostęp do kapitału giełdowego, dotychczas ADV blokowało nasze plany emisji. Teraz będziemy mieli wspólny interes — przekonuje Szymon Pura, członek zarządu SMT Software i zapewne nowy członek zarządu całej grupy.

Według informacji „PB”, zmiana ADV w technologiczną spółkę pociągnie za sobą kolejne rewolucje wewnątrz grupy. Zaczną się poszukiwania kupca, m.in. na udziały ADV w studiu animacji 3D Xantus, które pomimo sukcesów na polu produkcji reklam wciąż nie jest w stanie rozwinąć skrzydeł w segmencie filmowym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu