Afera GetBacku nie zaszkodziła. Polacy ufają bankom

opublikowano: 02-05-2019, 11:01

Aż 87 proc. Polaków ufa bankowi, któremu powierzyło swoje środki, ale reputacja, jaką cieszą się instytucje, jest tylko dobra- wynika z najnowszego badania „Reputacji Sektora Bankowego” przeprowadzonego na zlecenie Związku Banków Polskich.

Zaufanie do instytucji zwiększyło się o 3 pkt. proc. w porównaniu z 2017 r. O 4 pkt. proc do 83 proc. wzrosło zaufanie do sprzedawców, a 75 proc. osób jest przekonanych o bezpieczeństwie zdeponowanych w bankach pieniędzy.

Indeks reputacji banków wzrósł do poziomu "dobrego" po ośmiu latach.
Zobacz więcej

Indeks reputacji banków wzrósł do poziomu "dobrego" po ośmiu latach. Fot: Marek Wiśniewski, Puls Biznesu

Polacy uważają za bezpieczniejsze niż przed rokiem płacenie kartami płatniczymi – odnotowano wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu z poprzednim rokiem, do poziomu 81 proc. Płatności zbliżeniowe za bezpieczne uważa 67 proc. badanych.

– W ciągu ostatnich siedmiu lat banki w Polsce dokonały bardzo istotnej poprawy w obszarze społecznej oceny reputacji. Z poziomu 21 punktów i reputacji określanej jako przeciętna - na pograniczu złej- przeszły do punktu, w którym na ogólnym poziomie reputację ocenia się jako dobrą i także najlepszą wśród innych branż świadczących usługi masowe, tj. firmy telekomunikacyjne, ubezpieczyciele, firmy pożyczkowe czy SKOK – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

Badani spontanicznie wskazywali jednak na afery w bankach i instytucjach branżowych jako główną przyczynę spadku zaufania (59 proc. wskazań). Podkreślano także nieuczciwe praktyki banków (24 proc.). Wśród pozytywów znalazły się m.in. dbanie o klienta (47 proc.) i bezpieczeństwo (38 proc.). 

W obliczonym na podstawie badania indeksie reputacji banki po ośmiu latach osiągnęły w końcu dobrą reputację. Przez kilka ostatnich lat reputacja banków była oceniana jako przeciętna, a w 2012 r. jako zła. 

Badanie „Reputacja sektora bankowego 2019” zostało zrealizowane dla Związku Banków Polskich i Partnerów – Bankowego Funduszu Gwarancyjnego i Krajowej Izby Rozliczeniowej - przez instytut Kantar w dniach 11-22 marca 2019 r. na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie 1009 respondentów w wieku powyżej 15 lat metodą wywiadów bezpośrednich (CAPI).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu