Nie zostały jeszcze ujawnione szczegóły finansowe dotyczące tego partnerstwa. Wiadomo jednak, że umowa ma charakter wieloletni, a agencja Reuters otrzyma wynagrodzenie za udostępnienie swojego dziennikarstwa. Dla Meta Platforms jest to pierwsza od lat umowa dotycząca treści informacyjnych, co jest interesującym zwrotem w kontekście niedawnych decyzji firmy o ograniczeniu publikacji wiadomości w swoich usługach. Meta od dłuższego czasu była krytykowana przez regulatorów i wydawców za rozpowszechnianie dezinformacji i spory dotyczące podziału przychodów z treści.
Chatbot Meta AI, dostępny na Facebooku, WhatsAppie i Instagramie, może teraz odpowiadać na pytania użytkowników dotyczące aktualnych wydarzeń, udzielając krótkich podsumowań oraz odsyłając do pełnych artykułów agencji Reuters. Tego rodzaju rozwiązania, jak komentuje przedstawiciel agencji Reuters, mają na celu wspieranie rozwoju nowych technologii przy jednoczesnym dostępie do rzetelnych źródeł informacji.
Nie jest jasne, czy Meta planuje wykorzystać treści agencji Reuters do trenowania swojego modelu językowego na szerszą skalę, co mogłoby budzić pytania o przyszłe zastosowanie licencjonowanych treści. Należy dodać, że inne firmy technologiczne, takie jak OpenAI, twórca Chatu GPT, również podejmują podobne kroki, zawierając umowy z wydawcami w celu wzbogacenia treści dostępnych w ich chatbotach.
