Agent Tepsy zapuka do twoich drzwi

Magdalena Wierzchowska, Grzegorz Nawacki
29-01-2009, 00:00

Telekomunikacja Polska szuka firmy, z którą będzie wdrażać usługi ubezpieczeniowe. Walka o jej względy będzie zażarta.

Kilkunastu ubezpieczycieli liczy na kilkanaście milionów klientów

Telekomunikacja Polska szuka firmy, z którą będzie wdrażać usługi ubezpieczeniowe. Walka o jej względy będzie zażarta.

Ubezpieczyciele ustawili się w długiej kolejce do Telekomunikacji Polskiej (TP).

— Pod koniec ubiegłego roku wysłaliśmy wstępne zapytanie ofertowe do firm ubezpieczeniowych. Zainteresowanie było spore — stawiło się kilkunastu chętnych, w tym większość firm z pierwszej dziesiątki — mówi Krzysztof Sieczkowski, dyrektor rozwoju produktów Grupy TP.

Wiadomo, że wybrany przez telekom ubezpieczyciel będzie pomagał przy wprowadzaniu kolejnej usługi — ubezpieczeń mieszkaniowych.

— Chcemy dokonać wyboru partnera w pierwszej połowie roku. Plany spółki sięgają jednak dalej. Decyzja o wyborze firm do realizacji następnych usług ubezpieczeniowych zależeć będzie m.in. od rezultatów współpracy z dotychczasowym partnerem i — każdorazowo — od negocjacji — mówi Krzysztof Sieczkowski.

Kolejka chętnych

Apetyt na bliższe związki z Tepsą ma Generali, które od kilku miesięcy sprzedaje polisy turystyczne z Orange, komórkowym ramieniem grupy.

— Dotychczasowa współpraca układa się bardzo dobrze. Liczymy na pogłębianie relacji z Grupą TP — mówi Paweł Wróbel, rzecznik Generali.

Chętne może być również BRE Ubezpieczenia. Od chwili powstania firma bardziej przedstawiała się jako dostawca rozwiązań i platformy niż typowy ubezpieczyciel.

— Nie wykluczamy współpracy z firmami telekomunikacyjnymi — są dla nas interesującym partnerem — mówi Joanna Antoniak, rzecznik BRE Ubezpieczenia.

Ubezpieczycieli przyciąga do Tepsy wielka baza klientów (kilkanaście milionów). To niemal gwarancja zebrania sporej składki. Dla telekomu prowizja ze sprzedaży polis jest dodatkowym źródłem dochodów.

Małe kroczki

TP ostrożnie wchodzi w nową branżę. Oprócz ubezpieczeń turystycznych Orange oferuje ubezpieczenia utraty aparatu telefonicznego i płacenia rachunku telefonicznego w wypadku utraty pracy. Z obu usług korzysta ponad 120 tys. abonentów. Ubezpieczenia mają być kolejnym mocnym uderzeniem TP w sektor finansowy, gdy telekom upora się z wprowadzaniem usług finansowych, takich jak m-płatności czy karty kredytowe. To kwestia 1-1,5 roku.

— Ubezpieczenia są ważnym elementem strategii, ale nie liczymy, że przyniosą grupie przychody porównywalne z tymi, które osiągamy np. z usług szerokopasmowych. Głównym celem jest przywiązanie do nas klientów usług telekomunikacyjnych — mówi Krzysztof Sieczkowski.

Co ciekawe, telekom myśli o zatrudnianiu agentów ubezpieczeniowych uprawnionych do sprzedaży usług.

— Możemy wykorzystać nowoczesne kanały, takie jak internet czy SMS, oprzeć się na sieci agentów ubez- pieczeniowych partnera lub też zatrudnić czy wysz- kolić własnych. Docelowy model nie jest jeszcze ustalo- ny — mówi Krzysztof Sieczkowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska, Grzegorz Nawacki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Agent Tepsy zapuka do twoich drzwi