Agito wybiera się na giełdę

Marcin Kuśmierz
07-05-2007, 00:00

Internetowy market z elektroniką rzuca rękawicę tradycyjnym sieciom sprzedaży. Pomogą pieniądze z giełdy. I AGD.

Internetowy market z elektroniką rzuca rękawicę tradycyjnym sieciom sprzedaży. Pomogą pieniądze z giełdy. I AGD.

Sklep internetowy Agito zarabia dziś przede wszystkim na sprzęcie komputerowym i elektronice użytkowej. W ubiegłym roku sprzedał towary za ponad 53 mln zł. W 2007 r. liczy nawet na trzy razy więcej. Pomoże w tym wprowadzenie do oferty sprzętu AGD, m.in. kuchenek, lodówek i pralek. Właściciele sklepu chcą odbierać rynek gigantom posiadającym tradycyjne sieci sprzedaży. Nie mają wobec nich kompleksów.

— Chcemy być postrzegani jak Media Markt, tylko że internetowy. Mamy bogatą ofertę produktów, atrakcyjne ceny i umiejętność zdalnej obsługi klienta — mówi Tomasz Sypula, prezes Agito.

W szybkiej ekspansji pomogą pieniądze z giełdy, na którą firma chce trafić pod koniec roku. Na razie nie ujawnia, ile akcji wyemituje ani jaką sumę chce uzyskać.

Wiadomo natomiast, że Agito ma zacieśniać bezpośrednie relacje z producentami sprzętu, co korzystnie wpłynie na ceny i dostępność produktów. Już dziś prowadzi w swoim sklepie kilka salonów firmowych.

Jego oferta będzie poszerzana o usługi. Agito prowadzi już internetowy salon Plusa, operatora sieci GSM. Sprzedaje usługi telekomunikacyjne, telefony i akcesoria.

— Projekt realizowany wspólnie z Plusem oceniamy pozytywnie. Sprzedaż usług to dla nas nowy i ciekawy obszar działalności — mówi Tomasz Sypula.

Agito wiąże z komórkami duże nadzieje, bo to rynek bardzo dynamiczny. W przyszłości może uzupełnić ofertę o multimedia komórkowe.

W najbliższych miesiącach Agito chce odświeżyć wizerunek. Zmieni wygląd i wprowadzi nowe rozwiązania ułatwiające kontakt klientów z pracownikami. Firmie marzy się budowa wokół sklepu społeczności klientów. Będzie też aktywniej reklamować się w internecie, by dotrzeć do nowych grup odbiorców.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kuśmierz

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Agito wybiera się na giełdę