Agora szacuje dynamikę rynku reklamy na 0-2 proc. w 2014 r.

ISBNews
opublikowano: 2014-03-03 10:14

Agora szacuje wzrost wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 0% do 2% w 2014 roku, podała spółka. Największym beneficjentem poprawy w gospodarce ma być telewizja, z kolei spadek reklam w prasie może nawet przekraczać 20%.

"Biorąc pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki, Spółka szacuje, iż w 2014 r. wydatki na reklamę w Polsce mogą kształtować się w przedziale od 0% do 2%. Największym beneficjentem odbicia na rynku reklamy będzie telewizja. W opinii spółki wartość wydatków na reklamę w telewizji wzrośnie o około 1- 4%. Drugim medium, które zyska najwięcej na poprawie sytuacji na rynku reklamy będzie internet. Spółka szacuje, że wartość wydatków w tym segmencie rynku może wzrosnąć o około 5-8%" – czytamy w raporcie.

W ocenie Agory, wartość budżetów reklamowych realizowanych w radio zwiększy się o około 0-3%, a w kinach o około 2-5%. Wartość wydatków na reklamę zewnętrzną może kształtować się w przedziale od możliwego spadku wydatków o 1% do ich wzrostu o 2%.

„Z szacunków spółki wynika, iż reklamodawcy nadal będą ograniczać wydatki na reklamę w prasie. W dziennikach spadki te mogą wynieść około 20-24%, a w czasopismach około 9-13%" – czytamy dalej.

Jak podała Agora, w 2013 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce zmniejszyła się o 5,0% i wyniosła około 7,2 mld zł. W tym czasie, reklamodawcy ograniczyli swoje wydatki we wszystkich mediach z wyjątkiem internetu. Największe spadki były widoczne w dziennikach oraz w reklamie zewnętrznej.