AIESEC: roczny sposób formowania studentów

Markiewicz Tadeusz
opublikowano: 1998-10-02 00:00

AIESEC: roczny sposób formowania studentów

Pracodawcy, szczególnie z firm zachodnich, życzliwie patrzą na tych kandydatów do pracy, którzy legitymują się działalnością w AIESEC. Dzieje się tak, być może, dlatego, że członkowie tej organizacji przechodzą przez cykl edukacyjny, w którego trakcie kształcą cechy przydatne w późniejszym życiu zawodowym.Każdy członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Nauk Ekonomicznych i Handlowych AIESEC przechodzi przez tzw. MEC (Membership Education Cycle).— Dzięki niemu chcemy rozwinąć w członkach AIESEC takie cechy charakteru, jak aktywność i efektywność, odpowiedzialność, krytyczne myślenie i wrażliwość kulturowa — mówi Dorota Kamińska, wiceprezydent ds. zasobów ludzkich.— Praca w AIESEC pozwala również zdobyć naszym członkom praktyczne umiejętności i poszerzyć wiedzę teoretyczną zdobytą na uczelni — dodaje Małgorzata Harasimiuk z Komitetu Narodowego AIESEC.Zanim rozpocznie się pierwszy etap MEC, przyszli członkowie AIESEC są przygotowywani na specjalnych obozach adaptacyjnych. Oprócz poznawania organizacji, uczestniczą w treningach i szkoleniach z zakresu kreatywności, asertywności, motywacji, szybkiego uczenia się czy zarządzania czasem. Pierwszą fazą MEC są obozy Regional Leadership Development Seminar. Są one skierowane do osób, które już zainteresowały się działalnością w AIESEC. Ich uczestnicy zdobywają umiejętności myślenia marketingowego, uczą się pracy w grupie oraz poznają programy realizowane przez stowarzyszenie. Drugą fazą MEC jest tzw. Moloch. Jest to seminarium przeznaczone dla organizatorów projektów stowarzyszenia, którzy zdobywają niezbędną do tego wiedzę i umiejętności. Kolejnym krokiem w cyklu edukacyjnym AIESEC jest tzw. Next. Biorą w nim udział nowo wybrani członkowie zarządów lokalnych AIESEC, którzy uczą się nie tylko zarządzania lokalnymi komórkami stowarzyszenia, ale i np. motywowania działających w nich studentów.Ostatnia faza MEC to seminarium o nazwie Topper. Odbywa się ono przeważnie na początku lipca i jest skierowane do osób, które zaliczyły poprzednie części cyklu i które chcą być trenerami w komitetach lokalnych. Głównym celem Toppera jest przygotowanie grupy osób, które w komitetach lokalnych będą dbać o rozwój ich członków. Osoby przygotowane na Topperze stają się trenerami na wrześniowych obozach adaptacyjnych.MH, TM