Aktor po szkołach

Marcin Bołtryk
20-10-2011, 00:00

Auto do floty: Toyota Avensis Sedan

Znany. Popularny. Lubiany. Nie, nie chodzi o aktora, lecz o sedana od Toyoty. Choć z drugiej strony z aktorem ma sporo wspólnego. Często grywa w komercyjnych serialach, ale jest po szkołach. Może niezbyt przystojny, ale to porządna firma. Bez problemu odnajdzie się w roli pojazdu służbowego, ale rola auta rodzinnego go nie przerośnie.

Czy wiesz, że...

Na bazie Toyoty Avensis powstał torowy bolid. Toyotę Avensis w wersji NGTC (Next Generation Touring Car) skonstruowano w garażach angielskiej firmy GPR Motosport. Auto zostało przygotowane zgodnie z przepisami brytyjskiej serii turystycznej BTCC. Samochód napędza seryjny silnik. Rzędowa, czterocylindrowa, benzynowa jednostka Dual VVT-i o pojemności 2 litrów. O ile w egzemplarzach cywilnych silnik ten rozwija około 150 KM, to w odmianie torowej przeznaczonej do udziału w serii BTCC za sprawą turbodoładowania osiąga ponad 300 KM. Auto jest mocno odchudzone, obniżone i oczywiście nie do kupienia.

Silnik benzynowy

Silnik 16-zaworowy DOHC, Dual VVT-i, Valvematic, napęd łańcuchowy, wtrysk wielopunktowy, silnik dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną

pojemność 1,6 I moc 132 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,4 s

prędkość maksymalna 200 km/h

spalanie: w cyklu miejskim 8,5 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,5 l/100 km

Silnik 16-zaworowy DOHC, Dual VVT-i, Valvematic, napęd łańcuchowy, wtrysk wielopunktowy, silnik dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową, automatyczną lub automatyczną przekładnią Multidrive S

pojemność 1,8 I moc 147 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,0 s

z aut. skrzynią biegów 10,0 s

prędkość maksymalna 205 km/h

spalanie: w cyklu miejskim 9,2 l/100 km z aut. skrzynią 9,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,7 l/100 km z aut. skrzynią 5,9 l/100 km

Silnik 16-zaworowy DOHC, Dual VVT-i, Valvematic, napęd łańcuchowy, wtrysk wielopunktowy, silnik dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową, automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią Powershift

pojemność 2,0 I moc 152 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,5 s

z aut. skrzynią biegów 7,7 s

spalanie: w cyklu miejskim 11,3 l/100 km z aut. skrzynią 11,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim 6,3 l/100 km z aut. skrzynią 6,6 l/100 km

Silnik diesla

16-zaworowy DOHC, napęd łańcuchowy common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, filtr cząstek stałych, silnik dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną

pojemność 2,0 I moc 126 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,7 s

prędkość maksymalna 200 km/h

spalanie: w cyklu miejskim 6,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,6 l/100 km

16-zaworowy DOHC, napęd łańcuchowy common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, filtr cząstek stałych, silnik dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub przekładnią automatyczną

pojemność 2,2 I moc 150 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,9 s

z aut. skrzynią biegów 9,5 s

spalanie: w cyklu miejskim 7,0 l/100 km z aut. skrzynią 8,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,7 l/100 km z aut. skrzynią 5,3 l/100 km

16-zaworowy DOHC, napęd łańcuchowy common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, filtr cząstek stałych

pojemność 2,2 I moc 177 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,5 s

z aut. skrzynią biegów 9,5 s

spalanie:w cyklu miejskim 7,4 l/100 km z aut. skrzynią 8,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,0 l/100 km z aut. skrzynią 5,3 l/100 km

Miejsce

Pojemność bagażnika całkiem przyzwoita – 509 l. Do tego dzielona asymetrycznie kanapa.

Wyposażenie

LUNA – Avensis w tej wersji spoczywa na stalowych 16- -calowych kołach. Do tego plastikowa (ale wielofunkcyjna) kierownica, manualna klimatyzacja oraz komplet systemów wspomagających kierowcę na drodze (VSC+, ABS, TRC, BA) i ratujących w razie wypadku (kurtyny powietrzne, przednie i boczne poduszki dla kierowcy i pasażera, a także poduszka chroniąca kolana kierowcy).

SOL – wersja dla tych, którzy nie potrafią podróżować samochodem, w którym brakuje elektrochromatycznego lusterka wstecznego i czujnika deszczu. Są też aluminiowe felgi i skórzana kierownica. Klimatyzacja dwustrefowa i system audio wyposażony w bluetooth. Wersja ta wymaga jednak dopłaty 8,6 tys. zł.

SOL PLUS – wersja droższa od najtańszej o ponad 12 tys. zł. W zamian (jak sama nazwa wskazuje) wyposażenie sol plus: biksenonowe reflektory, tempomat, roleta tylnej szyby i tzw. inteligentny kluczyk.

PRESTIGE – Zbytek. Drogi i niedostępny z dwoma słabszymi jednostkami benzynowymi oraz najsłabszym dieslem. Środek Avensisa z tym wyposażeniem dokładnie odpowiada nazwie. Skóra, elektryka i czujniki cofania. Ot, sedan dla rozpieszczonych. No i bogatych. Najtańsza Toyota Avensis w tej wersji (silnik benzynowy 2,0 152 KM) kosztuje 108 409 zł.

Warto kupić bo…

To Toyota i nie chodzi o to, że się nie psuje, ale o to, że jest ją gdzie naprawić — imponująca sieć warsztatów. Najuboższa wersja wyposażenie zawiera komplet urządzeń podnoszących poziom bezpieczeństwa zarówno czynnego, jak i biernego. Jeśli prowadzisz firmę, Toyota ma dla ciebie ciekawą ofertę (ważna wyłącznie do końca listopada 2011 r.)

Trzeba pamiętać, że…

Imponująca przestrzeń bagażowa „zepsuta” jest przez wnikające w nią ogromne zawiasy pokrywy bagażnika. Przód auta jest kontrowersyjny. Co to znaczy? Wielu będzie mówić, że brzydki. Jeśli wyposażysz swojego Avensisa Sedana w kamerę cofania, częściej będziesz czyścił jej obiektyw niż cofał przy jej wykorzystaniu. Kamera umieszczona jest wyjątkowo niefortunnie. Lepiej i taniej poprosić żonę o asystę.

Ważna liczba

63

Tyle autoryzowanych serwisów Toyoty jest w Polsce.

Do twojej floty wybraliśmy…

Toyotę Avensis 2,0 D-4D 126 KM LUNA z 6-biegową skrzynią manualną za 89 890 zł. Powody? Proponujemy diesla w najsłabszej odsłonie, bo nie zapominamy, że to samochód do firmy. Ma być oszczędny i trwały. 126-konna jednostka wysokoprężna pasuje do tych założeń jak ulał. Proponujemy najniższy poziom wyposażenia, bo ma wszystko, by bezpiecznie i komfortowo pokonać drogę do pracy czy klienta. Skórzana kierownica może i sympatyczna w dotyku, ale na pewno niekonieczna. Brakuje tylko bluetootha. Ale skoro jego posiadanie wymaga dopłaty ponad 8 tys. zł, lepiej zainstalować taki czy inny system głośnomówiący na własną rękę, czy raczej na ucho. Nie proponujemy silników benzynowych, bo konkurencyjny osiągami silnik 1,8 jest o niecałe 9 tys. zł tańszy, ale pali znacznie więcej (o niemal 2 litry w mieście). W praktyce różnica okazuje się większa. Postawiliśmy na ręczną skrzynię biegów, bo… nie mieliśmy innego wyjścia. Proponowana przez nas konfiguracja nie jest dostępna z automatem.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 89 890 zł brutto Na kredyt: miesięczna rata 1015,49 zł Wpłata własna 35 956 zł, prowizja bankowa 3,5 proc. kwoty kredytu, kwota kredytu 55 821,69 zł (zawiera prowizję bankową), okres umowy 60 miesięcy, oprocentowanie nominalne w skali rocznej 3,5 proc., rzeczywista roczna stopa oprocentowania 9,31 proc. Łączna kwota kosztów kredytu 12 451,75 zł, w tym koszt zabezpieczeń 5458,52 zł. Wyliczenie uwzględnia szacunkowy koszt ubezpieczenia komunikacyjnego AC. Symulację przygotował Toyota Bank* W leasingu: miesięczna rata 1299 zł (netto) 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 17,10 proc. Symulację przygotował Masterlease* Wynajem (leasing z serwisem): 1237 zł (netto) miesięcznie 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 29,9 proc. – rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu 80 000 km oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*. Korzystając z serwisu zakupów grupowych Możliwa do uzyskania cena – 84 900 zł brutto. W wyniku aukcji cena samochodu może zostać jeszcze obniżona. Maksymalny czas oczekiwania – 4 miesiące. Symulację przygotował serwis Rabbid.pl*

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Aktor po szkołach