Nowa forma komunikacji z otoczeniem rynkowym ma poprawić przepływ informacji i zapoznanie kontrahentów z procedurami przetargowymi. Grupa Tauron organizuje ponad pięć tysięcy przetargów rocznie w ponad 500 kategoriach zakupowych. Bazując na elektronicznej platformie zakupowej Grupy, od 2013 r. przeprowadzono 10 tys. aukcji i 16 tys. postępowań. Na platformiezarejestrowano 21,5 tys. kontrahentów i 14 tys. kont zewnętrznych użytkowników, które umożliwiają udział w postępowaniach i aukcjach elektronicznych.
— Zakupy są bardzo ważne dla Grupy Tauron, gdyż ich efektywność operacyjna przekłada się bezpośrednio na wyniki finansowe i wskaźniki ekonomiczne. Platforma zakupowa umożliwiła nam dotychczas zaoszczędzenie prawie 250 mln zł. Przez cykl spotkań z potencjalnymi kontrahentami chcemy otworzyć się na aktywny dialog z rynkiem. Posłuchać, jakie są oczekiwania naszych partnerów wobec procesów przetargowych — podkreślaFilip Grzegorczyk, prezes Tauronu Polskiej Energii. Spotkania z potencjalnymi kontrahentami mają umożliwić partnerom Taurona zaplanowanie i przygotowanie swojego potencjału i portfela zamówień z odpowiednim wyprzedzeniem. Tym razem zaproszenie na spotkanie, które odbyło się 15 lutego 2017 r., skierowano do wszystkich potencjalnych wykonawców inwestycji i remontów oraz dostawców i producentów materiałów zamawianych przez Tauron Ciepło. Przedstawiono plany prac remontowych i inwestycyjnych na rok 2017 i projekty przyłączeniowe związane z Programem Likwidacji Niskiej Emisji. Kontrahentom zaoferowano także możliwość odbycia szkoleń z wykorzystania platformy zakupowej, by stała się ona narzędziem używanym i akceptowanym nie tylko przez pracowników Grupy, ale także ich partnerów biznesowych.
— Chcemy pokazać nową jakość, czyli otwarty i transparentny dialog z naszymi kontrahentami. Wysoka frekwencja na pierwszym spotkaniu świadczy o zainteresowaniu współpracą z Grupą Tauron, dlatego przewidujemy kolejne spółki — mówi Kamil Kamiński wiceprezes ds. zarządzania korporacyjnego Tauronu Polskiej Energii.