Alibaba: dzień o wartości 14,3 mld USD

DI
opublikowano: 12-11-2015, 11:18

Alibaba Group Holding poinformował, że całkowita wartość towarów sprzedanych poprzez kanały portalu podczas chińskiego Singles’ Day wyniosła 14,32 mld USD. Święto odbyło się w środę 11 listopada.

Chiński gigant e-handlu zanotował wzrost sprzedaży o 60 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Klienci zawarli aż 68 proc. transakcji poprzez urządzenia mobilne.  

Zobacz więcej

Jack Ma, prezes Alibaba

Bloomberg

Reuters przypomina, że „dzień singla” jest chińskim odpowiednikiem amerykańskiego święta zakupów internetowych zwanego Cyber Monday. W ostatnich latach Chińczycy nie tylko dogonili, ale nawet prześcignęli Amerykanów pod względem zakupowego szaleństwa. Sprzedaż w trakcie tego dnia jest większa niż podczas amerykańskich Cyber Monday i Black Friday razem wziętych.  

Singles’ Day jest dniem osób, które nie mają partnerów. Alibaba wykorzystała kilka lat temu marketingowy potencjał listopadowego święta i przekształciła go w dzień szału zakupów internetowych.  

Zarabia na tym zresztą nie tylko Alibaba, ale także inne firmy. Xiaomi, jeden z czołowych producentów telefonów komórkowych spodziewał się, że w tym roku 11 listopada sprzeda co najmniej 2 mln smartfonów.  

Koncern Alibaba został założony w 1999 r. przez chińskiego nauczyciela Jacka Ma, który obecnie jest jednym z najbogatszych ludzi w Państwie Środka. Bloomberg szacuje jego majątek na prawie 30 mld USD. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu