Alior Bank stawia na mikrofirmy

Sylwia Wedziuk
opublikowano: 26-04-2018, 22:00

Najmniejsi przedsiębiorcy są wychwytywani przez bank zaraz po rejestracji działalności. Pomaga w tym sztuczna inteligencja.

Automatyczny system komunikacji z klientami, czyli Dronn oparty na technologii sztucznej inteligencji wykorzystującej syntezę mowy i analizę języka naturalnego — to pomysł Alior Banku na akwizycję mikrofirm. Jest on zintegrowany z bazą Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) i umożliwia telefoniczny kontakt z przedsiębiorcą na krótko po zarejestrowaniu działalności gospodarczej.

— Wykorzystujemy informacje o rejestracji nowych firm i nasz wirtualny doradca od razu się z nimi kontaktuje, proponując założenie bezpłatnego rachunku bankowego z darmową księgowością online, o ile oczywiście wyrażą na to zgodę — mówi Maciej Surdyk, wiceprezes Alior Banku.

Jego zdaniem, Dronn może przeprowadzić pełną interaktywną rozmowę z klientem i zaproponować mu założenie konta bankowego, ale także skorzystanie z innych produktów. Odpowiada na pytania i przesyła linki e-mailem — w celu aktywacji zamówionych produktów lub usług.

— Rozwiązanie testujemy od kilku tygodni. Udało nam się tym sposobem przekonać do siebie około 200 mikroprzedsiębiorców. Pomysł polega na tym, żeby nie czekać, aż pojawi się konkurencja, tylko zainicjować kontakt z przedsiębiorcą bezpośrednio po uruchomieniu przez niego działalności. Wszystko odbywa się automatycznie. Wychodzimy z założenia, że jeżeli firma pozyskana tym sposobem będzie zadowolona z naszych usług, to chwilę później sięgnie również po inne, bardziej zaawansowane produkty — kredyt, leasing czy faktoring — tłumaczy Maciej Surdyk.

Bank chce stać się instytucją pierwszego wyboru dla najmniejszych przedsiębiorców — to rozwiązanie ma mu w tym pomóc. Obecnie Alior pozyskuje ok. 2 tys. nowych mikro- i małych firm miesięcznie. W portfelu ma ich w sumie około 140 tys., co daje mu ok. 7-procentowy udział w segmencie MSP na rynku bankowym. Do końca tego roku chce pozyskać dodatkowych 25 tys. małych firm. Bank podkreśla, że chce takich klientów obsługiwać kompleksowo.

— Jednym z największych wyzwań w tym segmencie jest fakt rosnących oczekiwań klientów w zakresie jakości obsługi. Produkty muszą być szybko i łatwo dostępne. Czas podjęcia decyzji kredytowej i udostępnienia finansowania to jeden z najważniejszych elementów wpływających na ocenę współpracy klienta z bankiem. Coraz chętniej mikroprzedsiębiorcy sięgają też po zaawansowane rozwiązania — przekonuje Maciej Surdyk.

W Alior Banku mogą oni dostać nie tylko kredyt, ale też leasing czy faktoring. Bank oferuje im bezpłatną księgowość online, która pomoże w rozliczeniu książki przychodów i rozchodów. Lada chwila ruszy również rozwiązanie dla firm prowadzących księgi rachunkowe. Za pośrednictwem bankowego portalu zafirmowani.pl przedsiębiorcy mogą bezpłatnie generować pliki JPK i zasięgać informacji o zmianach prawnych. W kolejnych kwartałach uruchomiony zostanie proces kredytowania całkowicie online, włącznie z podpisaniem umowy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Alior Bank stawia na mikrofirmy