Amazon rozczarował prognozą

opublikowano: 01-02-2019, 07:10

Amazon, największy na świecie detalista sieciowy przedstawił swoją prognozę na I kwartał 2019 r., która nie spotkała się z przychylnym przyjęciem. Cena akcji giganta internetowego spadła o 5 proc. w posesyjnym handlu, i to mimo faktu, że rezultaty poprzedniego kwartału przebiły oczekiwania.

Projekcja spółki na pierwsze trzy miesiące 2019 r. okazała się niższa niż szacunki analityków z Wall Street. Spółka winą obarcza za to nowe regulacje w Indiach, które spowodowały niepewność wokół jednego z kluczowych dla spółki rynków. Na otarcie łez, Amazon zapowiedział zwiększenie inwestycji w bieżącym roku.

Amazon
Zobacz więcej

Amazon fot. REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo/Forum

Tymczasem w czwartym kwartale 2018 r. przychody spółki wzrosły o 20 proc. i wyniosły 72,4 mld USD podczas gdy mediana oczekiwań analityków wynosiła 71,9 mld USD. Wypracowany zysk netto na akcję wyniósł z kolei 6,04 USD wobec mediany na poziomie 5,56 USD. 

Spektakularny, bo sięgający 95 proc. wzrost odnotowały przychody z reklamy sięgające 3,39 mld USD. 

Projekcja na bieżący kwartał zakłada natomiast przychody w przedziale od 46 do 60 mld USD i jest niższa niż średnia oczekiwań Wall Street, która wynosi 61 mld USD. W przypadku zysku operacyjnego ma on wynieść od 2,3 do 3,3 mld USD przy szacunku analityków rzędu 2,99 mld USD. 

Według wyliczeń firmy EMarketer, konsumenci wydadzą w tym roku na zakupy poprzez Amazon 484 mld USD na całym świecie, co oznacza 26 proc. wzrost względem 2018 r., a firma z siedzibą w Seattle zdobędzie ponad połowę wszystkich wydatków online w USA.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu