Andervision szuka kapitału w sieci

Marta Bellon
opublikowano: 2012-08-10 00:00

Spółka chce produkować ekologiczny beton, który zmniejsza zanieczyszczenie powietrza. Aby uruchomić produkcję, potrzebuje 9,5 tys. USD.

Gdyńska spółka Andervision — technologiczny start-up utworzony w 2010 r. — potrzebuje kapitału na produkcję kompozytowych płyt z betonu samoczyszczącego się i przyspieszającego rozkład zanieczyszczeń powietrza. Chce go zdobyć dzięki kampanii crowdfundingowej pod hasłem „Clean Air”, czyli zebrać pieniądze od...internautów. Dzięki tej metodzie powstają filmy, a nieznani dotąd artyści nagrywają płyty.

— Od roku uważnie przyglądaliśmy się, jak to działa, i zdecydowaliśmy, że warto spróbować. Spośród dwóch platform crowdfundingowych wybraliśmy tę, z której mogą skorzystać firmy i użytkownicy z całego świata — Indiegogo. Zanieczyszczenie środowiska to globalny problem, tymczasem u nas nie jest on tak nagłośniony, jak na przykład w Stanach Zjednoczonych. Skorzystaliśmy z międzynarodowej platformy crowdfundingowej, bo oczekujemy, że dotrzemy do osób mocno zainteresowanych tematem. Już to zainteresowanie dostrzegamy — napisało o nas kilka portali o tematyce ekologicznej oraz znany aktywista ekologiczny, zobaczymy, czy będzie to miało wymiar ekonomiczny — mówi Mariusz Androsiuk, prezes Andervision.

Spółka potrzebuje 9,5 tys. USD. Taka kwota pozwoli na uruchomienie małej linii produkcyjnej. Z produkcją innowacyjnych płyt betonowych chciałaby wystartować już w tym roku.

— Nawet jeżeli nie uda nam się zebrać potrzebnej kwoty dzięki crowdfundingowi, to będziemy poszukiwali kapitału w inny sposób. Nie jest to łatwe. Mamy dwa patenty na wynalazki, czekamy na trzeci. Mimo to borykamy się z problemem finansowania, ciężko jest nam znaleźć partnera, który wsparłby nas kapitałem — przyznaje Mariusz Androsiuk.

Beton, który spółka zamierza produkować, można wykorzystać do produkcji elementów wyposażenia, takich jak stoły czy krzesła.

— Prezentowaliśmy je już na targach Technicon w Gdańsku, za co zdobyliśmy jedną z głównych nagród — mówi prezes Androsiuk.

W ramach swojej kampaniicrowdfundingowej Andervision pokazuje zagrożenia, jakie stwarzają niebezpieczne związki chemiczne obecne w powietrzu, prezentuje też swoje wynalazki, takie jak popielniczka, która przyspiesza rozkład dymu czy stojaki na wino czyszczące powietrze.