Czytasz dzięki

Andropol stawia na ognioodporność

opublikowano: 25-06-2015, 22:00

Stuletnia tradycja za pan brat z najnowszą technologią — tak mówi o sobie polski producent tkanin.

Spółka z Polski, działająca w sektorze włókienniczym, z trudem utrzymałaby się na rynku, zalewanym przez tanie tkaniny z krajów azjatyckich, gdyby nie postawiła na specjalizację. W przypadku Andropolu to produkcja tkanin na mundury wojskowe lub odzież dla służb ratowniczych.

DLA ZAWODOWCÓW:
DLA ZAWODOWCÓW:
Spółka Andropol postawiła na specjalizację i wygrywa. Produkuje tkaniny dla strażaków, żołnierzy czy lekarzy.
ARC

W kontakcie z ogniem

Niedawno firma zdecydowała się na kolejny strategiczny krok — rozpoczęła współpracę z amerykańskim koncernem PBI Performance Products Inc. Podpisała umowę licencyjną, na mocy której może w swoich wyrobach stosować włókno PBI (polibenzimidazole), które charakteryzuje wyjątkowo duża wytrzymałość w warunkach ekstremalnych. Włókno zapewnia bardzo dobrą ochronę termiczną — nie pali się w powietrzu (płonie w atmosferze, w której poziom tlenu wynosi około 40 proc., w powietrzu jest go 21 proc.), nie ulega stopieniu pod wpływem wysokiej temperatury i zachowuje elastyczność po kontakcie z płomieniem, jest też odporne na znaczną część substancji chemicznych.

Może być stosowane do produkcji odzieży zawodowej dla strażaków, jak również ratowników czy pracowników przemysłowych. Andropol przystąpił do opracowania własnej tkaniny, wykorzystującej włókno PBI, która finalnie otrzymała nazwę Proton. Efekt zadowolił Amerykanów, co pozwoliło na rozpoczęcie współpracy. Produkcja będzie realizowana w dwóch zakładach — w Białymstoku i Andrychowie. Firma jest jedynym producentem tkaniny z PBI w Polsce i czwartym w Europie.

— Wprawdzie bez dodatkowego zezwolenia PBI Performance Products nie będziemy mogli sprzedawać produktu klientom z Europy Zachodniej, współpraca z koncernem umożliwia nam jednak działanie na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, których dotychczas nie eksplorowaliśmy — wyjaśnia Radosław Klinowski, dyrektor handlowy w Andropolu.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Firma ma też innych kooperantów, m.in. amerykańskiego DuPonta.

Do zadań specjalnych

Spółka cały czas inwestuje w bania i rozwój, tym bardziej że tkaniny specjalistyczne, jakie produkuje, podlegają certyfikacji i muszą być dostosowane do ogólnych norm bezpieczeństwa.

— Mamy własne laboratorium, dodatkowo współpracujemy z Instytutem Włókiennictwa w Łodzi, Centralnym Instytutem Ochrony Pracy oraz Litewskim Instytutem Tekstylnym w Kownie — mówi Radosław Klinowski.

Poza tkaninami mundurowymi i zawodowymi Andropol wytwarza również tkaniny medyczne. We współpracy z łódzkim Instytutem Włókiennictwa opracował np. tkaninę o właściwościach antystatycznych i bakteriostatycznych. Zajmuje się również produkcją tzw. tkanin barierowych,z których szyte są m.in. fartuchy chirurgiczne i inne elementy wyposażenia sal operacyjnych. Firma nie zrezygnowała jednak z produkcji tkanin odzieżowych — wytwarza je na zlecenie stałych klientów, podobnie jak tkaniny meblowe czy do konfekcji hotelowej. W ten sposób Andropol — założony w 1906 r. jako Pierwsza Galicyjska Tkalnia Mechaniczna — łączy wieloletnią tradycję z nowymi technologiami produkcyjnymi. W spółkę akcyjną przekształcił się na początku lat 90. XX w. W ramach Narodowego Funduszu Inwestycyjnego przeznaczono go do prywatyzacji. Obecnie ponad 90 proc. akcji należy do Spółdzielni Cotton-Tech.

— Z linii produkcyjnych fabryk Andropolu zjeżdża 600- -800 km tkanin miesięcznie. Wartość produkcji w skali roku sięga 150-180 mln zł — informuje Radosław Klinowski.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane