Agencja Mienia Wojskowego rozmawia z dwoma potencjalnymi inwestorami w sprawie sprzedaży lotnisk w Modlinie i Kamieniu Śląskim. Podmioty te zainteresowane są stworzeniem w Modlinie punktu serwisowania samolotów.
Do centrali Agencji Mienia Wojskowego w Warszawie zgłosiły się dwie firmy z Wielkiej Brytanii: British Technology Investment i Caspian, zainteresowane zakupem lotnisk w Modlinie oraz w Kamieniu Śląskim. Agencja czeka na odpowiedź obu koncernów na zaproszenie do negocjacji.
Brytyjskie firmy zainteresowały się byłymi lotniskami w Polsce, po opublikowaniu ogłoszeń AMW w „Financial Times” w październiku. Oba koncerny nie inwestowały dotąd w Polsce, choć funkcjonują już m.in. w Czechach i na Węgrzech. Wstępne plany firm dotyczące Modlina zakładają stworzenie punktu serwisowego samolotów. Natomiast obiekt w Kamieniu Śląskim, położony 20 km od Opola, może być — zdaniem Lechosława Kucharskiego, dyrektora Oddziału Lotniskowego AMW — przeznaczony na lokalne lotnisko pasażerskie, obsługujące trasę między Polską a Niemcami.
Cena modlińskiego lotniska w przygotowywanym przetargu ma wynieść 70 mln zł, natomiast o połowę mniejszegfo lotniska w Kamieniu Śląskim wyniesie zaledwie 4 mln zł.
Lotnisko Modlin jest jedną z najtrudniejszych w sprzedaży nieruchomości AMW. Plan zagospodarowania jego 500 ha przewiduje prowadzenie wyłącznie działalności lotniczej lub do niej nawiązującej. Należy przypuszczać, że ze względu na wysoką cenę w przetargu nie weźmie udziału polski inwestor. Trudności ze sprzedażą wynikają z sytuacji w branży lotniczej i konieczności ubiegania się o koncesję na prowadzenie portu lotniczego w Ministerstwie Infrastruktury. Dodatkowo nowelizacja prawa lotniczego może nastąpić dopiero w połowie 2002 r.
Aby sprzedać Modlin, AMW gotowa jest np. wycofać się ze sprzedaży i wejść z inwestorem w spółkę, do której wniesie aportem grunt. Według dyrektora Kucharskiego, ewentualna spółka mogłaby wejść w przyszłości na GPW.