Czytasz dzięki

Anna Streżyńska szuka wsparcia w tłumie

opublikowano: 11-03-2020, 22:00

MC2 Innovation po raz drugi wystartował z akcją crowdfundingową

Anna Streżyńska, była minister cyfryzacji, a obecnie współzałożycielka i prezes spółki MC2 Innovation, zabiega o blisko 2,7 mln zł na swój biznes, a dokładnie — rozwój platformy do motywacji pracowników Carrotspot. Korzysta z wcześniej już sprawdzonej przez siebie ścieżki — crowdfundingu udziałowego. MC2 Innovation rozpoczęła akcję na krajowej platformie Beesfund. Rozproszonym inwestorom odsprzeda 12,07 proc. akcji, po 166 zł za jedną.

MC2 Innovations, spółka Anny Streżyńskiej, chce pozyskać
w crowdfundingu kapitał na dalszy rozwój platformy motywacji pracowników
Carrotspot i sfinansowanie wkładu własnego potrzebnego do pozyskanej dotacji
publicznej.
Zobacz więcej

Z INWESTORAMI I DOTACJĄ:

MC2 Innovations, spółka Anny Streżyńskiej, chce pozyskać w crowdfundingu kapitał na dalszy rozwój platformy motywacji pracowników Carrotspot i sfinansowanie wkładu własnego potrzebnego do pozyskanej dotacji publicznej. Fot. Szymon Łaszewski

Rozproszony akcjonariat

— Ryzyko inwestycji obniża dotacja w wysokości 6,5 mln zł, jaką otrzymaliśmy z „szybkiej ścieżki” — programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju — zaznacza Anna Streżyńska.

Pieniądze zebrane na platformie crowdfundingowej mają stanowić uzupełnienie wkładu własnego wymaganego w programie dotacyjnym (ok. 4 mln zł). Firma działa na rynku od około półtora roku i, jak przyznaje Anna Streżyńska, nie jest jeszcze w stanie pokryć go w całości.

— Nadal jesteśmy start-upem. Postanowiliśmy więc poprosić o wsparcie akcjonariuszy, dotychczasowych i nowych — dodaje prezes MC2 Innovation.

Zaznacza, że Carrotspot to platforma, z której korzystają już klienci — korporacje i mniejsze firmy. Projekt jest też rekomendowanytzw. pieczęcią doskonałości (seal of excellence) Komisji Europejskiej. Firma otrzymała „certyfikat”, gdy zabiegała o pieniądze z unijnego programu Horyzont 2020.

Plusy i minusy

MC2 Innovation liczy na rozproszonych inwestorów. Wcześniej na tym samym serwisie crowdfundingowym firma zebrała ponad 1,2 mln zł. Pieniądze przeznaczyła na wprowadzenie produktów na rynek. Teraz, korzystając z publicznej dotacji, chce wprowadzić Carrotspota w standardy tzw. business intelligence. Platforma od strony technologicznej bazuje już na technologii blockchain.

Arkadiusz Regiec, szef Beesfundu, zaznacza, że MC2 Innovation jest start-upem, więc jeszcze za wcześnie, by przewidzieć, w jaki sposób inwestorzy będą mogli w przyszłości spieniężyć swój wkład, zwłaszcza że firma nie jest obecna na giełdzie. Często natomiast akcje z crowdfundingu są zbywane w wewnętrznym gronie rozproszonych inwestorów poszczególnych firm. Taka sytuacja miała miejsce także w MC2 Innovation.

Arkadiusz Regiec podkreśla, że wszelkie rodzaje ryzyka związane z tego typu inwestycjami są wyszczególnione w jego platformie i trzeba się z nimi zapoznać przed dokonaniem transakcji. Anna Streżyńska ujawnia dodatkowo, że jej firma prowadzi obecnie rozmowy z funduszami venture capital i inwestorem branżowym.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Podstawa: motywacja

Carrotspot ma indywidualizować relacje między pracodawcą lub działem HR a pracownikiem. Opiera się na tokenizacji programów motywacyjnych. W dużym skrócie — pozwala pracodawcy na uzyskanie wiedzy o priorytetach każdego pracownika — zawodowych i osobistych. Na tej podstawie może wnioskować, co najlepiej motywuje poszczególne osoby lub zespoły i w jaki sposób nagradzać je za osiągnięcia i wkład w realizację w wyznaczonych zadań. Nie ma to być natomiast jednostronna komunikacja, również pracownik za pośrednictwem Carrotspot może przedstawić pracodawcy własne potrzebyi oczekiwania.

Pracownik w zamian za zbierane tokeny może otrzymać nagrody, finansowe i pozafinansowe, w tym np. zniżki lub talony od zewnętrznych partnerów, np. sieci sklepów. Platforma wprowadza do pracy elementy grywalizacji. Jej celem jest również zmniejszenie dystansu między pracodawcą a pracownikiem i wychwytywanie problemów w zarządzaniu załogą.

— HR obecnie ma dawać m.in. odpowiedź na pytanie, jak stworzyć środowisko pracy, w którym pracownicy czują się dobrze, a relacje z nimi bazują na modelu win-win. Świadomość w tym zakresie rośnie — ocenia Anna Streżyńska.

Dodaje, że na liście wartości pracowników, zaraz po godnym wynagrodzeniu, najczęściej widnieje szacunek. Pracodawcom podpowiada trzy zasady, o których często zapominają: pozytywny feedback dawaj publicznie, negatywny — w cztery oczy, zadbaj o dwustronną komunikację, która eliminuje narastanie problemów, mów pracownikom o priorytetach firmy i wizji jej rozwoju, nie traktuj ich tylko jako wykonawców.

W grupie kapitałowej zarządzanej przez Annę Streżyńską są trzy podmioty: MC2 Innovations Sp. z o.o., pod którą podpięta jest platforma Carrotspot, MC2 Energy z giełdą zielonej energii — Greenstock i projektem rozwijanym w akceleratorze Tauronu oraz MC2 Innovations S.A, firma informatyczna o charakterze usługowym.

Poznaj program warsztatu "Alternatywne Spółki Inwestycyjne", 14 maja 2020, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy