Czytasz dzięki

Anna Streżyńska szuka wsparcia w tłumie

opublikowano: 11-03-2020, 22:00

MC2 Innovation po raz drugi wystartował z akcją crowdfundingową

Anna Streżyńska, była minister cyfryzacji, a obecnie współzałożycielka i prezes spółki MC2 Innovation, zabiega o blisko 2,7 mln zł na swój biznes, a dokładnie — rozwój platformy do motywacji pracowników Carrotspot. Korzysta z wcześniej już sprawdzonej przez siebie ścieżki — crowdfundingu udziałowego. MC2 Innovation rozpoczęła akcję na krajowej platformie Beesfund. Rozproszonym inwestorom odsprzeda 12,07 proc. akcji, po 166 zł za jedną.

MC2 Innovations, spółka Anny Streżyńskiej, chce pozyskać
w crowdfundingu kapitał na dalszy rozwój platformy motywacji pracowników
Carrotspot i sfinansowanie wkładu własnego potrzebnego do pozyskanej dotacji
publicznej.
Zobacz więcej

Z INWESTORAMI I DOTACJĄ:

MC2 Innovations, spółka Anny Streżyńskiej, chce pozyskać w crowdfundingu kapitał na dalszy rozwój platformy motywacji pracowników Carrotspot i sfinansowanie wkładu własnego potrzebnego do pozyskanej dotacji publicznej. Fot. Szymon Łaszewski

Rozproszony akcjonariat

— Ryzyko inwestycji obniża dotacja w wysokości 6,5 mln zł, jaką otrzymaliśmy z „szybkiej ścieżki” — programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju — zaznacza Anna Streżyńska.

Pieniądze zebrane na platformie crowdfundingowej mają stanowić uzupełnienie wkładu własnego wymaganego w programie dotacyjnym (ok. 4 mln zł). Firma działa na rynku od około półtora roku i, jak przyznaje Anna Streżyńska, nie jest jeszcze w stanie pokryć go w całości.

— Nadal jesteśmy start-upem. Postanowiliśmy więc poprosić o wsparcie akcjonariuszy, dotychczasowych i nowych — dodaje prezes MC2 Innovation.

Zaznacza, że Carrotspot to platforma, z której korzystają już klienci — korporacje i mniejsze firmy. Projekt jest też rekomendowanytzw. pieczęcią doskonałości (seal of excellence) Komisji Europejskiej. Firma otrzymała „certyfikat”, gdy zabiegała o pieniądze z unijnego programu Horyzont 2020.

Plusy i minusy

MC2 Innovation liczy na rozproszonych inwestorów. Wcześniej na tym samym serwisie crowdfundingowym firma zebrała ponad 1,2 mln zł. Pieniądze przeznaczyła na wprowadzenie produktów na rynek. Teraz, korzystając z publicznej dotacji, chce wprowadzić Carrotspota w standardy tzw. business intelligence. Platforma od strony technologicznej bazuje już na technologii blockchain.

Arkadiusz Regiec, szef Beesfundu, zaznacza, że MC2 Innovation jest start-upem, więc jeszcze za wcześnie, by przewidzieć, w jaki sposób inwestorzy będą mogli w przyszłości spieniężyć swój wkład, zwłaszcza że firma nie jest obecna na giełdzie. Często natomiast akcje z crowdfundingu są zbywane w wewnętrznym gronie rozproszonych inwestorów poszczególnych firm. Taka sytuacja miała miejsce także w MC2 Innovation.

Arkadiusz Regiec podkreśla, że wszelkie rodzaje ryzyka związane z tego typu inwestycjami są wyszczególnione w jego platformie i trzeba się z nimi zapoznać przed dokonaniem transakcji. Anna Streżyńska ujawnia dodatkowo, że jej firma prowadzi obecnie rozmowy z funduszami venture capital i inwestorem branżowym.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Podstawa: motywacja

Carrotspot ma indywidualizować relacje między pracodawcą lub działem HR a pracownikiem. Opiera się na tokenizacji programów motywacyjnych. W dużym skrócie — pozwala pracodawcy na uzyskanie wiedzy o priorytetach każdego pracownika — zawodowych i osobistych. Na tej podstawie może wnioskować, co najlepiej motywuje poszczególne osoby lub zespoły i w jaki sposób nagradzać je za osiągnięcia i wkład w realizację w wyznaczonych zadań. Nie ma to być natomiast jednostronna komunikacja, również pracownik za pośrednictwem Carrotspot może przedstawić pracodawcy własne potrzebyi oczekiwania.

Pracownik w zamian za zbierane tokeny może otrzymać nagrody, finansowe i pozafinansowe, w tym np. zniżki lub talony od zewnętrznych partnerów, np. sieci sklepów. Platforma wprowadza do pracy elementy grywalizacji. Jej celem jest również zmniejszenie dystansu między pracodawcą a pracownikiem i wychwytywanie problemów w zarządzaniu załogą.

— HR obecnie ma dawać m.in. odpowiedź na pytanie, jak stworzyć środowisko pracy, w którym pracownicy czują się dobrze, a relacje z nimi bazują na modelu win-win. Świadomość w tym zakresie rośnie — ocenia Anna Streżyńska.

Dodaje, że na liście wartości pracowników, zaraz po godnym wynagrodzeniu, najczęściej widnieje szacunek. Pracodawcom podpowiada trzy zasady, o których często zapominają: pozytywny feedback dawaj publicznie, negatywny — w cztery oczy, zadbaj o dwustronną komunikację, która eliminuje narastanie problemów, mów pracownikom o priorytetach firmy i wizji jej rozwoju, nie traktuj ich tylko jako wykonawców.

W grupie kapitałowej zarządzanej przez Annę Streżyńską są trzy podmioty: MC2 Innovations Sp. z o.o., pod którą podpięta jest platforma Carrotspot, MC2 Energy z giełdą zielonej energii — Greenstock i projektem rozwijanym w akceleratorze Tauronu oraz MC2 Innovations S.A, firma informatyczna o charakterze usługowym.

Poznaj program warsztatu "Alternatywne Spółki Inwestycyjne", 14 maja 2020, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane