Wyniki znacznie się pogorszyły mimo wzrostu przychodów o 6,4 proc. do 288,5 mln zł. EBITDA skurczyła się o 78 proc. do 3,3 mln zł, a strata operacyjna sięgnęła 1,7 mln zł (było 11,78 mln zł zysku).
- Za nami trudny kwartał, w którym wciąż mierzyliśmy się z obniżonym popytem konsumenckim w całej Europie. Dodatkowo sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej związana z protestami rolników wpłynęła negatywnie na sprzedaż na tym rynku, który do tej pory był jednym z najlepszych. Oprócz tego aprecjacja polskiego złotego względem innych walut regionu CEE oraz euro obniżyła nasze wyniki. Roczne dynamiki osłabiła również wysoka baza sprzed roku – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.
Konsens prognoz analityków (dane PAP) zakładał 290,4 mln zł przychodów, 3,7 mln zł EBITDA i 3,5 mln zł straty netto.