Apetyt na sukces

opublikowano: 13-03-2019, 22:00

CD Projekt po raz czwarty z rzędu wygrał ranking, zostając jednocześnie zwycięzcą w kategorii „Perspektywy rozwoju”.

KRZYSZTOF WALENCZAK, dyrektor generalny Société Générale Oddział w Polsce

Selvita i Dino Polska zajmują kolejne miejsca na podium, zarówno w rankingu ogólnym, jak i spółek z najlepszymi perspektywami rozwoju. Giełda okazała się dla nich trampoliną do szybkiego rozwoju, podobnie jak kilka lat temu dla CD Projektu.

Mimo że 2018 r. upłynął pod znakiem ogólnego pesymizmu i spadku liczby giełdowych debiutów, wiele notowanych spółek nadal umiejętnie realizuje obraną strategię i stale pracuje nad zwiększaniem wartości dla akcjonariuszy. Firmy, które odniosły sukces na rynku polskim, często decydują się na ekspansję międzynarodową, z powodzeniem rywalizując na globalnych arenach.

Już zeszłoroczny ranking — gdy odnotowaliśmy pierwszy przypadek, aby ta sama spółka wygrała ogólny ranking trzeci raz z rzędu — wydawał się wyjątkowy. W tym roku CD Projekt triumfuje po raz czwarty! Ta lokalna niegdyś firma zdobyła i ugruntowała czołową pozycję na świecie w swojej branży, dzięki konsekwencji w realizacji odpowiedniej strategii, mądremu zarządzaniu i promocji zapewniającej międzynarodową rozpoznawalność. Kapitalizacja spółki przekracza obecnie 17 mld zł w porównaniu z 7 mld zł jeszcze dwa lata temu.

Selvita to także przykład spółki działającej początkowo lokalnie, która dziś ma dużemiędzynarodowe ambicje, poparte konsekwentną strategią, opartą na innowacyjnych programach biomedycznych i planie osiągnięcia kapitalizacji 2 mld zł w 2021 r.

Dino Polska zaznaczyła swoją obecność już w zeszłorocznym rankingu, zwyciężając w kategorii sukces. Realizowanie zapowiedzi, obok jasnej strategii rozwoju, to najważniejsze przyczyny jej giełdowego sukcesu.

Tegoroczny ranking pokazał, że wiele spółek giełdowych ma bardzo duży potencjał rozwoju, a różnice między ocenianymi firmami często są minimalne. Dla wielu strategów jest coraz bardziej oczywiste, że aby stać się renomowanym partnerem na arenie międzynarodowej, trzeba najpierw urosnąć lokalnie. Liczy się przede wszystkim konsekwencja w realizacji strategii. © Ⓟ

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane