Apetyt na sukces

opublikowano: 13-03-2019, 22:00

CD Projekt po raz czwarty z rzędu wygrał ranking, zostając jednocześnie zwycięzcą w kategorii „Perspektywy rozwoju”.

KRZYSZTOF WALENCZAK, dyrektor generalny Société Générale Oddział w Polsce

Selvita i Dino Polska zajmują kolejne miejsca na podium, zarówno w rankingu ogólnym, jak i spółek z najlepszymi perspektywami rozwoju. Giełda okazała się dla nich trampoliną do szybkiego rozwoju, podobnie jak kilka lat temu dla CD Projektu.

Mimo że 2018 r. upłynął pod znakiem ogólnego pesymizmu i spadku liczby giełdowych debiutów, wiele notowanych spółek nadal umiejętnie realizuje obraną strategię i stale pracuje nad zwiększaniem wartości dla akcjonariuszy. Firmy, które odniosły sukces na rynku polskim, często decydują się na ekspansję międzynarodową, z powodzeniem rywalizując na globalnych arenach.

Już zeszłoroczny ranking — gdy odnotowaliśmy pierwszy przypadek, aby ta sama spółka wygrała ogólny ranking trzeci raz z rzędu — wydawał się wyjątkowy. W tym roku CD Projekt triumfuje po raz czwarty! Ta lokalna niegdyś firma zdobyła i ugruntowała czołową pozycję na świecie w swojej branży, dzięki konsekwencji w realizacji odpowiedniej strategii, mądremu zarządzaniu i promocji zapewniającej międzynarodową rozpoznawalność. Kapitalizacja spółki przekracza obecnie 17 mld zł w porównaniu z 7 mld zł jeszcze dwa lata temu.

Selvita to także przykład spółki działającej początkowo lokalnie, która dziś ma dużemiędzynarodowe ambicje, poparte konsekwentną strategią, opartą na innowacyjnych programach biomedycznych i planie osiągnięcia kapitalizacji 2 mld zł w 2021 r.

Dino Polska zaznaczyła swoją obecność już w zeszłorocznym rankingu, zwyciężając w kategorii sukces. Realizowanie zapowiedzi, obok jasnej strategii rozwoju, to najważniejsze przyczyny jej giełdowego sukcesu.

Tegoroczny ranking pokazał, że wiele spółek giełdowych ma bardzo duży potencjał rozwoju, a różnice między ocenianymi firmami często są minimalne. Dla wielu strategów jest coraz bardziej oczywiste, że aby stać się renomowanym partnerem na arenie międzynarodowej, trzeba najpierw urosnąć lokalnie. Liczy się przede wszystkim konsekwencja w realizacji strategii. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu