Apple słabnie w segmencie urządzeń ubieralnych

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2016-09-07 14:19

Udział Apple w globalnym rynku urządzeń ubieralnych spadł o ponad połowę w drugim kwartale przy czym całkowita sprzedaż inteligentnych urządzeń do noszenie dopadła stagnacja, donosi serwis MarketWatch.

Całkowite dostawy urządzeń ubieralnych wzrosła o 26,1 proc. do 22,5 mln sztuk w II kw. 2016 r. , podczas gdy dynamika wzrostu tzw. prostych urządzeń, takich jak opaski fitness, które mogą zliczać kalorie i kroki podskoczyła aż o 49 proc. w ujęciu rocznym wynika z danych firmy badawczej IDC.

Apple Watch
Apple Watch
Bloomberg

Tymczasem sprzedaż inteligentnych urządzeń do noszenia lub produktów takich jak Apple Watch, wspierających obsługę aplikację innych firm tąpnęła o 27 proc. 

Apple dostarczyło na rynek 1,6 mln inteligentnych zegarków w II kwartale co w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. oznacza spadek rzędu 57 proc. z 3,6 mln sztuk. W konsekwencji udział giganta z Cupertino w globalnym rynku tego typu urządzeń obniżył się do 7 proc. z 20 proc. a firma spadła z drugiej na trzecią pozycję.