Czytasz dzięki

Aria dla nowej generacji programistów

opublikowano: 05-03-2019, 17:23

Kierując się rynkowymi trendami rodzimy fundusz postawił na spółkę SDA. Pomoże jej w rozwoju programów szkoleniowych dla specjalistów IT.

Analitycy spodziewają się, że w 2020 r. tylko w Polsce będzie brakować 50 tys. programistów. Deficyt specjalistów w Europie może w tym czasie osiągnąć poziom 900 tys. osób. Uczelnie wyższe nie są w stanie do tego czasu wypuścić wystarczającej liczby wykwalifikowanych absolwentów. Tworzy to coraz szybciej rozrastającą się niszę, z której mogą skorzystać szkoły czy — przyjmując nazwę od krajów zachodnich — bootcampy programistyczne. Obecnie stają się one łakomym kąskiem także dla inwestorów. W ubiegłym roku w spółkę Coders Lab, oferującą przyspieszone kursy programowania, zainwestował serwis Pracuj.pl. Maciej Noga, członek zarządu Grupy Pracuj, mówił wówczas, że „krajowy sektor edukacyjny nie reaguje wystarczająco szybko na technologiczne zmiany na rynku”. Podobną szansę na rozwój nowych formatów szkoleniowych dostrzega również Dariusz  Lewandowski, prezes spółki Aria, która — oprócz projektów deweloperskich i pionu doradztwa prawnego — kieruje swoją aktywność w stronę inwestycji w koncepty technologiczne (w ramach Aria Fund). Tym razem postawiła na Software Development Academy (SDA), firmę organizującą bootcampy dla klientów indywidualnych, firm i instytucji. Wysokość inwestycji nie została podana do publicznej wiadomości, natomiast standardowo fundusz oferuje wsparcie w wysokości od 1 do 5 mln EUR.

Region Europy Środkowo-Wschodniej,
charakteryzujący się m.in. ponadprzeciętnym wzrostem gospodarczym i
predyspozycjami do nauk ścisłych oraz języków obcych, stanowi atrakcyjny rynek
dla bootcampów programistycznych - mówi Dariusz Lewandowski (po lewej), prezes
spółki Aria, która finansowo wsparła firmę SDA i koncept jej szefa – Michała Mysiaka,
dotyczący szkleń specjalistów IT.
Zobacz więcej

Region Europy Środkowo-Wschodniej, charakteryzujący się m.in. ponadprzeciętnym wzrostem gospodarczym i predyspozycjami do nauk ścisłych oraz języków obcych, stanowi atrakcyjny rynek dla bootcampów programistycznych - mówi Dariusz Lewandowski (po lewej), prezes spółki Aria, która finansowo wsparła firmę SDA i koncept jej szefa – Michała Mysiaka, dotyczący szkleń specjalistów IT. ARC

— SDA działa w sektorze, którego wartość rośnie w błyskawicznym trzycyfrowym tempie. Dzięki temu spółka szybko się rozwija i otwiera biura zagraniczne. Poza Polską jest obecna w Rumunii, Estonii, na Litwie i Łotwie — wylicza Dariusz Lewandowski.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Szukaliśmy partnera, który pragmatycznie spojrzy na naszą branżę i dostrzeże szansę na osiągnięcie przez polską firmę pozycji lidera w bardzo dynamicznie rosnącym regionie Europy — dodaje Michał Mysiak, prezes SDA.

Zdaniem szefa Arii, przedsiębiorcom może to ułatwić obrany model biznesowy i unikalne know-how. A z dodatkowym finansowaniem spółka przystąpi m.in. do umocnienia pozycji rynkowej, zwłaszcza w Rumunii. W planach ma wejście również na kolejne rynki w Europie Środkowo-Wschodniej.

Dla Arii jest to czwarta inwestycja. W portfelu funduszu znalazły się już System 3E (innowacyjny format budowy domów jednorodzinnych i w zabudowie szeregowej, wykorzystujący m.in. bezspoinową budowę ścian), Survicate, czyli spółka rozwijająca narzędzie do „zbierania informacji o klientach i pomysłów na poprawę stron internetowych” oraz Livespace — CRM mający zwiększyć produktywność zespołów sprzedażowych.  

— Firmę zakładaliśmy osiem lat temu, zupełnie od zera, samodzielnie finansując biznes. Również teraz działamy zgodnie z zachodnioeuropejskimi i amerykańskimi trendami — i na czysto rynkowych zasadach inwestujemy prywatne pieniądze w dobrze rokujące projekty technologiczne. W Polsce rynek wygląda jednak inaczej — większość funduszy posiłkuje się publicznymi grantami i inwestuje do 1 mln zł. My wspieramy firmy w fazie szybkiego wzrostu i oferujemy im więcej. Wypełniamy tzw. lukę kapitałową, jaka powstała na rodzimym rynku — dodaje  Dariusz  Lewandowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane